728 x 90

عملیات خروج اتباع خارجی از افغانستان در میان تدابیر امنیتی فشرده هم‌چنان ادامه دارد

خارج کردن شهروندان افغانی از افغانستان
خارج کردن شهروندان افغانی از افغانستان

عملیات خروج اتباع خارجی از افغانستان از طریق فرودگاه کابل با نزدیک شدن پایان ضرب‌الاجل ۳۱ اوت در میان تدابیر امنیتی فشرده پس از حملات مرگبار روز پنجشنبه، هم‌چنان ادامه دارد.

یک مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفت: ۱۶۹ افغانی و ۱۳ آمریکایی در حملهٔ مرگبار داعش کشته شدند

کاخ‌سفید اعلام کرد: از ۱۴ اوت تاکنون آمریکا تخلیه ۱۰۹۲۰۰نفر را انجام داده یا به تسهیل آن کمک کرده است... روز جمعه حدود ۴۲۰۰نفر از کابل خارج شده‌اند... ۱۲ پرواز نیروی هوایی آمریکا ۲۱۰۰نفر و ۲۹ پرواز ائتلاف ۲۱۰۰نفر را از فرودگاه کابل خارج کردند

روز شنبه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در عملیاتی در پاسخ به انفجارهای روز پنجشنبه در فرودگاه کابل، یک حمله پهپادی علیه داعش در شرق افغانستان صورت گرفته است.

ویلیام اوربان از فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام گفت: در این حمله یک نفر کشته شد و نشانه‌های اولیه این است که ما هدف را از بین برده‌ایم.

آسوشیتدپرس نوشت: بایدن مجوز حمله با هواپیمای بدون سرنشین را صادر و به دستور لوید آستین وزیر دفاع به اجرا در آمد. این حمله هوایی از خارج از افغانستان در کمتر از ۴۸ساعت پس از حمله ویرانگر در کابل انجام شد که در آن ۱۳ آمریکایی کشته شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا می‌گوید: حمله پهپاد در ولایت ننگرهار افغانستان انجام شد. این حمله در حالی انجام شد که کاخ‌سفید نشانه‌هایی دریافت کرده بود که داعش قصد دارد بار دیگر حمله کند. نیروی دریایی گفت ۱۱نفر از ۱۳ آمریکایی کشته شده تفنگدار بودند که یکی از آنها یک تفنگدار ایرانی ۲۰ساله به نام کریم نکویی است.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلستان اعلام کرد: در حمله روز پنجشنبه در فرودگاه کابل دو تبعه انگلستان و کودک یک تبعه دیگر این کشور کشته شده‌اند.

در حالیکه انگلستان به‌عملیات خروج اتباع خود پایان داده، وزارت دفاع انگستان گزارش داد که این کشور بیش از ۱۳۷۰۰ تبعه انگلستان و همکاران افغان آنها را خارج کرده است.

بن والاس وزیر دفاع انگلستان هم گفت: باعث تأسف است که همه قادر نبوده‌اند در خلال این پروسه خارج شوند. حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰تبعه انگلیسی هنوز در افغانستان هستند که برخی از آنها تمایل به ماندن داشتند. حدود ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ افغان که با بریتانیا کار کرده و واجد شرایط ترک کردن کشور بودند قادر به انجام این کار نخواهند بود. (خبرگزاری رویترز ۶شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abc35fe3-f2ff-4976-9067-c0f96c5e3316"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات