728 x 90

علی مطهری: در حوادث آبان۹۸ لاریجانی مانع استیضاح رحمانی فضلی شد

علی مطهری
علی مطهری

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس ارتجاع در دوره دهم در گفتگویی درباره قیام آبان ۹۸ با ۱۵۰۰شهید که ارکان تمام دیکتاتوری ولایت فقیه را لرزاند، گفته است: استیضاح وزیر کشور را مطرح کردیم، ولی رئیس مجلس نگذاشت. در مسأله بنزین رحمانی فضلی مسئول پیاده کردن طرح بود که بسیار بد عمل کرد.

مسأله بنزین که مربوط به دولت بود. البته لاریجانی نباید مانع استیضاح وزیر کشور می‌شد. معتقد بودیم در مسأله بنزین که ۲۴۰نفر کشته شدند مجلس نباید ساکت باشد (اصلاحات نیوز ۴اردیبهشت).

 

مقاومت ایران در ۲۴آذر۱۳۹۸ اعلام کرد در قیام آبان بیش از ۱۵۰۰تن به‌دست پاسداران جنایتکار به‌شهادت رسیدند. مقاومت ایران همچنین اسامی و مشخصات بیش از ۸۵۰تن از این شهیدان سرفراز را اعلام کرد. در ماههای اخیر محققان و کارشناسان شمار شهیدان قیام را تا سه برابر این عدد ارزیابی کردند.

خامنه‌ای که با شروع قیام فرمان تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان را صادر کرده بود، در ۲۶آبان این فرمان جنایتکارانه را علنی کرد و از پاسداران و نیروهای سرکوبگر خواست «به وظایفشان به‌طور جدی عمل کنند». وی گفت: «این آتش زدن و خراب کردن و ویران کردن و دعوا کردن و ناامنی ایجاد کردن مال چه کسی است، این را بفهمند توجه کنند که می‌فهمند هم مردم ملتفتند، و از اینها فاصله بگیرند. این آن توصیه‌ٔ ما است، مسئولان کشور هم به وظایف‌شان به‌طور جدی عمل کنند».

در همان روز ۲۶آبان و در بحبوحه قیام رئیسی جلاد۶۷ رئیس وقت قضاییه آخوندها به دادستانهای کشور که از جنایتکارترین کارگزاران رژیم هستند دستور داد «در برابر هر گونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریانهای ضد انقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده‌اند با همکاری نیرو‌های انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند».

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در گردهمایی سالانهٔ مقاومت ایران با عنوان «اجلاس جهانی ایران آزاد ـ آلترناتیو دمکراتیک به‌سوی پیروزی» در تیرماه ۱۴۰۰ گفت: آخوند رئیسی به‌خاطر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت علیه بشریت در سال۶۷، مجرم است... او مجرم است، زیرا در زمرهٔ سران رژیمی است که به‌کشتار ۱۵۰۰ جوان در قیام آبان دست‌زده که محققان می‌گویند عدد واقعی ۳برابر بیشتر است. هم‌چنان‌که دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: ”این که ابراهیم رئیسی به مقام ریاست‌جمهوری دست پیدا کرده است به جای آن که به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت، از جمله به‌خاطر قتل، ناپدیدسازی قهری و شکنجه، تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد؛ نمودی فجیع از سلطهٔ مطلق مصونیت در ایران است“».

 

آخوند روحانی روز ۲۷بهمن۹۸ درباره شهیدان آبان گفت“ ... . این آمار در اختیار پزشکی قانونی کشور است... . آنها می‌توانند اعلام می‌کنند و مشکلی نیست“ . روز ۲۸بهمن رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ”در مصوبه شورای امنیت ملی که وزیر کشور رئیس آن است، مشخص شده که دولت باید آمار را اعلام کند. . … ما به مراجع ذیصلاح اعلام کردیم و هیچ وظیفه‌ای مبنی بر اعلام عمومی آن نداریم... . تمام اطلاعات را می‌توانید از وزیر کشور سؤال کنید”.

علی ربیعی سخنگوی روحانی در ۳۰بهمن گفت: ”آمار دقیق به‌زودی از طرف مراجع ذیربط اعلام خواهد شد و ظرف چند روز آینده این آمار از سوی یکی از دستگاههای مسئول اعلام خواهد شد“ .

چند ماه بعد رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی، در روز ۱۰خرداد در مصاحبه با تلویزیون رژیم به‌طور تلویحی به‌شهادت بیش از ۲۰۰تن اعتراف کرد و گفت: «تعداد فوتیها را از ۱۰هزار نفر گفتند ۸هزار نفر، گفتند ۷هزار نفر، ۶هزار نفر، ۲هزار هم گفتند، ولی خوب حالا همین روزها انشاءالله اعلام خواهد شد، که اصلاً عددها این نیست! من می‌خواهم بگویم فقط ۲۰درصد این تعداد... بیش از ۴۰ تا ۴۵نفر به‌مثابه شهید منظور شده‌اند اینها اصلاً بیگناه رفته بودند توی خیابان و با سلاحهایی با روشهایی کشته شدند که اصلاً آن سلاحها را نه نیروی انتظامی و بقیه دستگاهها داشتند».(جزئیات بیشتر)

رحمانی فضلی همان کسی است که در پاسخ به یک عضو مجلس ارتجاع که سؤال کرد «دو نفر در حوزه انتخابیه من با اصابت گلوله به مغزشان جان‌باخته‌اند، آیا امکان تیراندازی، دست کم به‌پا یا کمر به پایین وجود نداشته است»؟ وقیحانه گفت: «خوب شلیک به‌پا هم انجام شده بوده است!» (اعتماد ۲۶آذر۱۳۹۸).

 

روز ۱۲خرداد آخوند جنایتکار مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم ارتجاع گفت: «نیروهای نظامی و امنیتی ما از جان مایه گذاشتند تا کسی آسیب نبیند... رسانه‌های بیگانه آمارهای دروغی را ارائه دادند از ۱۵۰۰ تا ۱۰هزار نفر هم نقل کردند. در مجموع این آمار سنگین است اما متأسفانه ۲۳۰کشته و جانباخته در حادثه آبان ماه داشتیم».(جزئیات بیشتر)

بیشتر بدانید:

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0a90317-0a81-4c95-9da3-1a9214f68707"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات