728 x 90

آخوند ذوالنور - لاپوشانی جنایت علیه بشریت در قیام آبان ۹۸

شعار مردمی برای گرفتن انتقام شهیدان قیام
شعار مردمی برای گرفتن انتقام شهیدان قیام

باز هم لاپوشانی جنایت علیه بشریت با وقاحت توسط آخوند ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع:

آمار کشته‌شدگان ۲۳۰نفر بود!

آخوند ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع، روز دوشنبه ۱۲خرداد ۹۹ در اظهارات وقیحانه دیگری برای لاپوشانی آمار شهیدان قیام آبان۹۸روی دست رحمانی فضلی بلند شد و به‌نحو مضحکی رقم ۲۳۰نفر را در میان ۵۰۰۰مجروح از مزدوران سرکوبگر و ۲۰۰۰مجروح صحنه پیچید و گفت: تعداد ۲۰۰۰نفر از حاضرین در صحنه و ۵۰۰۰مأمور مجروح شدند و آمار کشته‌شدگان ۲۳۰نفر بود.

خبرگزاری سپاه پاسداران که اظهارات رسوای ذالنور را منتشر کرده است، نوشت:

ذوالنور در خصوص حجم خسارات اتفاقات آبان۹۸ ادامه داد: ۴۹۷مرکز دولتی تخریب، ۴۲۲ خودروی مردم، ۲۳۰ خودروی دولتی یا بخش عمومی و ۵۶۹ خودروی مأموران تخریب و آتش گرفت.

وی گفت: مخازن با حجم بالای مراکز عرضه سوخت اگر آتش می گرفت تا شعاع ۵۰۰ متر را تخریب می‌کرد که تخریب آن سخت است اما اغتشاشگران برای آن آموزش دیده بودند.

آخوند شیاد ضمن به راه انداختن گرد و خاک احمقانه از درصدهای کذایی، برای قطعه قطعه کردن آمار شهیدان گفت: ۲۲درصد از افراد کشته شده سابقه‌دار بودند، ۷درصد در درگیری مسلحانه، ۱۶درصد در تعرض به اماکن انتظامی، ۲۶درصد کسانی که جزو معارضین نبودند افرادی هستند که به‌صورت نامعلوم کشته شده‌اند و ۳۱درصد به مراکز عمومی حمله کردند و جان باختند.

شایان ذکر است که مقاومت ایران با استناد به مدارک موثق تعداد شهدای قیام را دست کم ۱۵۰۰تن برآورد کرده است. از این میان اسامی و مشخصات حدود ۷۵۵تن از این شهیدان در سایت مجاهدین منتشر شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2158ae00-4ff5-4441-8b96-7b7572a2c455"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات