728 x 90

عباس عبدی؛ اشاره به سیاست جنایتکارانه کوچک جلوه دادن کرونا

عباس عبدی
عباس عبدی

عباس عبدی از باند مغلوب نظام روز دوشنبه دوم اسفند در جنگ باندی با اشاره به سیاست جنایتکارانه رژیم در زمینه کرونا نوشت:

اولین اشتباه مسلم، بی‌توجهی و آماده نبودن برای ورود احتمالی یا قطعی این ویروس به کشور بود. اشتباه دوم که این نیز مهلک بود، کوچک جلوه دادن کرونا بود.

این مهره باندی مغلوب در ادامه نوشت: «چرا چنین مشکلاتی رخ داد؟ توضیح آن، ریشه در تحلیل ساختار سیاسی (رژیم) ایران و به‌طور مشخص فقدان نهاد‌های مستقل مدنی از جمله در حوزه پزشکی و نیز ضعف رسانه‌های مستقل دارد».

در بخشهایی از این مطلب که در روزنامه حکومتی اعتماد دوم اسفند درج شده آمده است:

«در طول این دو سال شاهد چند رفتار کلیدی در مواجهه با کرونا بودیم که متأسفانه بیش از آن که ناشی از اشتباه موردی باشد، ناشی از اشتباه روندی و ساختاری است. اولین اشتباه مسلم، بی‌توجهی و آماده نبودن برای ورود احتمالی یا قطعی این ویروس به کشور بود. عدم توقف ارتباط مسافرتی با چین، یا عدم تأمین تست‌های کووید-۱۹، یا عدم تهیه و آموزش دستورالعمل‌ها برای شناسایی فوری بیماری نمونه این ادعاست. به همین علت است که تا اول اسفند و مرگ دو نفر که قطعاً پیش از آنها هم افرادی فوت کرده بودند این بیماری اعلام نشد و اگر برادر یکی از فوتی‌ها پزشک نبود شاید باز هم دیرتر اعلام می‌شد. تازه با اعلام ورود کرونا هم مخالفت جدی می‌شد و حتی خبرنگاران اعلام‌کننده را به دادگاه کشاندند که البته تبرئه شدند. اشتباه دوم که این نیز مهلک بود، کوچک جلوه دادن کرونا بود. صدا و سیما این خط را تبلیغ می‌کرد. به‌طوری که می‌خواستند از هفته دوم شرایط را عادی اعلام کنند. شاید حق داشتند، چون کشور در سال ۹۸ در شرایط بدی بود، اضافه شدن یک مسأله مهم مثل کرونا نیز قابل‌تحمل نبود، ولی کوچک جلوه دادن آن خطرات بعدی را داشت که همه شاهد آن بودیم. اشتباه سوم، فعال شدن نظریه توطئه یا خودبزرگ‌بینی‌های نابخردانه وزارت بهداشت و به‌قول معروف درِ پپسی برای خودشان باز کردن بود! که آنان را از واقعیت مسأله دورتر می‌کرد و متأسفانه دود آن به چشم همه رفت. تأکید بر طب اسلامی و ملی نیز از این نمونه است. اشتباه بعدی نحوه برخورد با واکسن بود که باز هم خود بزرگ‌بینی در کنار نظریه توطئه وارد ماجرا شد و ایران را از پذیرش آزمون مرحله سوم واکسن سینوفارم و واردات محروم کرد و بخش مهمی از بالا رفتن آمار مرگ‌ومیر ناشی از تأخیر ۶ماهه در واردات و تزریق واکسن بود که مسئولیت آن را باید عده‌یی تقبل کنند.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8dfd4bf-2e21-4d4a-8ff1-003b96aac9d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات