728 x 90

سنای آمریکا: ارائهٔ لایحهٔ «حفظ تحریم‌ها علیه رژیم ایران»

جیمز لنکفورد - جان کورنین - تیم اسکات - مایک پمپئو
جیمز لنکفورد - جان کورنین - تیم اسکات - مایک پمپئو
  • سنای ایالات متحده: ارائهٔ لایحهٔ «حفظ تحریم‌ها علیه رژیم ایران» توسط سناتور جیمز لنکفورد، سناتور جان کورنین، سناتور تیم اسکات با حمایت مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا
  • رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان و از بدترین ناقضان حقوق‌بشر است.
  • این باید سیاست ایالات متحده باشد که سران رژیم ایران را به‌خاطر بحران‌سازی در جهان از جمله در عراق، سوریه، لبنان، یمن، غزه و ونزوئلا مورد حسابرسی قرار بدهد.

۳سناتور برجستهٔ آمریکایی لایحه‌یی را برای استمرار تحریم‌های نفتی، مالی و مرتبط با تروریسم علیه دیکتاتوری آخوندی ارائه کردند. این لایحه توسط سناتور جیمز لنکفورد نایب‌رئیس کمیتهٴ اخلاقیات سنا همراه با سناتورها جان کورنین ناظم پیشین اکثریت سنا و تیم اسکات ارائه شده و مورد حمایت مایک پمپئو وزیر خارجهٔ پیشین آمریکا قرار گرفته است.

در اطلاعیهٔ مطبوعاتی منتشر شده از سوی سناتور جیمز لانکفورد درباره این لایحه، آمده است: «این لایحه ایجاب می‌کند که ایالات متحده تحریم‌های فعلی بر صنعت نفت، بخش مالی و حامیان تروریسم را تا زمانی که (رژیم) ایران تمام فعالیت‌های تروریستی بی‌ثبات‌کنندهٔ خود را متوقف کند، حفظ کند.
این لایحه تضمین خواهد کرد که تحریم‌ها تا زمان تحقق شرایط سختگیرانه توسط (حکومت) تهران برای تعلیق برنامهٔ اتمی و حمایت از تروریسم برقرار بمانند.

لایحهٔ «حفظ تحریم‌ها علیه رژیم ایران» از جمله بر این موارد تأکید می‌کند:

-رژیم ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است و از سال۱۹۸۴ به‌عنوان یک حکومت حامی تروریسم در آمریکا لیست‌گذاری شده است.

- (رژیم) ایران یکی از بدترین ناقضان حقوق‌بشر است و از سال۱۹۹۹ به‌خاطر سرکوب آزادی‌های مذهبی، تحت... قانون آزادی بین‌المللی مذهبی، به‌عنوان حکومت مورد نگرانی خاص در زمینهٔ آزادی‌های مذهبی لیست‌گذاری شده است.

-این باید سیاست ایالات متحده باشد که سران (رژیم) ایران را به‌خاطر پشتیبانی از بحرانهای حقوق‌بشری در سراسر جهان از جمله در عراق، سوریه، لبنان، یمن، غزه و ونزوئلا مورد حسابرسی قرار بدهد.

این لایحه هم‌چنین تأکید می‌کند که التزامات و اصلاحیه‌های صورت گرفته توسط این قانون باید در تاریخی به‌پایان برسد که در آن سنا مشاوره و موافقت خود را طبق بخش۲ مادهٔ ۲ قانون اساسی آمریکا در رابطه با یک معاهده با (رژیم) ایران اعلام کرده باشد؛ (معاهده‌یی که) به‌توسعهٔ اتمی، توسعهٔ موشکهای بالستیک و حمایت (رژیم) ایران از تروریسم پاسخ بدهد.


(سناتور) لنکفورد گفت: «(رژیم) ایران، بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است. هم جاه‌طلبی اتمی و هم حمایت (رژیم ایران) از تروریسم بخشی از استراتژی بی‌ثبات‌سازی (حکومت) تهران هستند.
تمرکز صرف بر تهدید اتمی و نادیده‌گرفتن حمایت (رژیم) ایران از تروریسم، هرج و مرج بیشتری را در خاورمیانه به‌دنبال خواهد داشت، نه کمتر.

کنگره باید برای حفظ سیاست «فشار حداکثری» و جلوگیری از استراتژی مماشات اقدام کند».


سناتور جان کورنین تأکید کرد: «ایالات متحده نمی‌تواند نقش (رژیم) ایران را در تروریسم و جنگهای نیابتی در سراسر جهان که به‌هزینهٔ مردم (ایران) و متحدان ما در خاورمیانه ادامه داشته، نادیده بگیرد... این لایحه با تضمین استمرار تحریم‌های کنونی علیه (رژیم) ایران، برخلاف توافق اتمی، به‌تهدید اتمی (رژیم) ایران و حمایت آن از تروریسم پاسخ خواهد داد».
سناتور تیم اسکات نیز، گفت: «جهان بارها و بارها شاهد وحشیگریهای اعمال‌شده توسط رژیم ایران بوده است؛ ورود دوباره به توافق ناقص (با رژیم) ایران در وضعیت کنونی آن، نادیده‌گرفتن همهٔ کسانی است که از تروریسم حکومتی مورد حمایت (خامنه‌ای) رنج می‌برند».


مایک پمپئو وزیر خارجهٔ پیشین آمریکا در حمایت از این لایحه، گفت: «سیاست فشار حداکثری پرزیدنت ترامپ و تحریم‌های فلج‌کننده علیه (رژیم) ایران از دستیابی این رژیم به‌منابعی که برای پشتیبانی از ساخت سلاح اتمی یا حمایت از تروریسم در سراسر جهان به‌آن نیاز داشت، جلوگیری کرد.

مفتخرم که از قانون ارائه‌شده توسط سناتور لنکفورد و همکارانش ارائه شده حمایت کنم تا پایبندی ایالات متحده به‌تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران تضمین شود و این رژیم هرگز به‌سلاح اتمی دست نیابد و فعالیت‌های تروریستی‌اش را متوقف سازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0063848-a5c2-4992-a12f-80e5704f5679"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات