728 x 90

عادی‌سازی شرایط برای مردم "بحران‌زا" است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

نماینده وزارت بهداشت رژیم در استان گیلان روز دوشنبه ۱۸فروردین ۹۹ و در پی صحبت‌های آخوند روحانی درباره بازگشایی مراکز اقتصادی گفت که عادی‌سازی شرایط برای مردم "‌‌بحران‌زا"‌‌ است.

محمدحسین قربانی که با خبرگزاری حکومتی ایلنا گفتگو می‌کرد افزود: "‌‌این ویروس هنوز هیچ پروتکل و زمانبندی مشخصی در هیچ کجای دنیا حتی در کشورهای توسعه یافته ندارد و سازمان جهانی بهداشت هم، چنین برنامه‌یی را اعلام نکرده است"‌‌.

وی به وضعیت چین بعد از قرنطینه اولیه اشاره کرد و گفت: "‌‌در کشور چین بعد از این‌که قرنطینه را برداشتند بعد از شیوع و پیک مجدد دوباره قرنطینه را اعمال کردند"‌‌ و "‌‌مسأله‌ای که ما نگران آن هستیم این است که این روال که اعلام شده برای مردم عادی قلمداد شود که می‌تواند عامل بحران و خطر باشد"‌‌.

 

عادی‌سازی شرایط و بحران‌های پیش‌رو

گفتنی است که بازگشایی ادارت دولتی و بانکها و کسب و کارها در ایران که آخوند روحانی آنرا اعلام کرد موجب بروز انتقادات متعددی شده و کارشناسان، این مسأله را موجب شیوع بیشتر ویروس کرونا در ایران می‌دانند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی چندی پیش در نامه‌یی به او نوشت: "‌‌هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تأیید نباشد شعله‌هایش به‌سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصادی کشور را خواهد گرفت"‌‌.

وی تأکید کرده بود: که "‌‌کوچک‌ترین حرکت نسنجیده و غیرمنطبق با نظر کارشناسی آسیب‌های غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت."‌‌

 

با این حال روز گذشته آخوند حسن روحانی بدون توجه به ضایعاتی که در پی خواهد داشت، اعلام کرد که کسب و کارها و ادارات به‌صورت محدود از ۲۳فروردین می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/daf04931-3c09-4638-af9f-fba1719a947e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات