728 x 90

صندوق بین‌المللی پول: بالا رفتن نرخ تورم، ایران را در ردیف بدترین کشورهای دنیا قرار خواهد داد

فقر در ایران
فقر در ایران

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد با سخت‌تر شدن تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران تورم به بالاترین سطح خود از سال ۱۳۵۹ برسد.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد صندوق بین‌المللی پول خطر تورم در ایران تحت حاکمیت آخوندها را ۵۰درصد پیش‌بینی کرد. این در حالی است که پیش از این نهاد وام دهنده مستقر در واشنگتن انتظار تورم ۳۷در صدی را داشته است. به‌گفته بلومبرگ اقتصاد رژیم با تضعیف ارز و تشدید تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت مواجه است.

 

در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است این نرخ تورم، ایران را در ردیف بدترین کشورهای دنیا از نظر وضعیت اقتصادی قرار خواهد داد؛ به‌عنوان مثال سودان جنگ‌زده که تورم در آن از ۴۹درصد هم فراتر خواهد رفت. اما عراق در همسایگی ایران تورم ۲درصدی را تجربه می‌کند و در افغانستان تورم به یک درصد هم نخواهد رسید.

از سوی دیگر نرخ رشد اقتصادی ایران نیز منفی ۶درصد برای امسال پیش‌بینی شده است که حکایت از تشدید بحران اقتصادی دارد.

 

در ضمن باید در نظر داشت صندوق بین‌المللی پول در محاسبات خود «صفر شدن» صادرات نفت ایران را لحاظ نکرده است.

 

پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران، صادرات نفت ایران به‌نحو قابل توجهی کاهش پیدا کرده و آمریکا اعلام کرده است که در ادامه فشار حداکثری برای وادار کردن این رژیم به تغییر رفتار، دیگر معافیت خرید نفت از ایران را برای هیچ کشوری در نظر نمی‌گیرد.

 

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود که تحریم‌های آمریکا از اردیبهشت سال گذشته، باعث کاهش ده میلیارد دلاری درآمد رژیم ایران از فروش نفت شده است.

برایان هوک همچنین گفته بود هر ساله رژیم ایران حدود ۷۰۰میلیون دلار بودجه مالی به حزب‌الله لبنان می‌دهد و بازگشت تحریم‌ها، جلوی این حمایت مالی را گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1eb1c019-73b8-456e-9597-103db7fa7698"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات