728 x 90

صدای پای انقلاب و ناقوس مرگ ستمگر

«من نیز پیام انقلاب شما ملت ایران را شنیدم».(شاه مخلوع ۱۴آبان ۱۳۵۷)

خامنه‌ای ۱۶بهمن ۹۸: «ممکن است یکی، از شخص این حقیر خوشش نیاید، خب نیاید عیبی ندارد، ایران را، کشورش را دوست دارد یا نه»؟

شاه که اتکایش به نیروی نظامی و گارد ویژه‌اش بود، یک روز بعد، دولت نظامی ازهاری را روی کار آورد و تانک‌ها به خیابان‌ها آمدند. اما مردم دانستتند این پیام پایان شاه بود. خامنه‌ای هم به نفع پاسدارانش، باند مغلوب را سلاخی کرد اما مردم این‌بار هم پیام پایان را دریافتند.

آن زمان شاه فریب‌کارانه از افکار نو و راههای نو در چرخه تصمیم‌گیری کشور گفت و ضمن التماس از جوانان قول انتخابات آزاد و احترام به آرای مردم را داد. اما کمی دیر شده بود.

خامنه‌ای ۱۶بهمن ۹۸: «یک فرصتی است برای ورود افکار جدید، راههای نو در چرخه‌ٔ تصمیم‌گذاری کشور، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور. افکار نویی می‌آید، به‌خصوص اگر چنان‌چه -انشاءالله بعد عرض خواهم کرد- آدمهای درست و حسابی را بتوانیم پیدا کنیم و آنها را انتخاب بکنیم».

منظور خامنه‌ای از افکار نو و آدم‌های درست و حسابی پاسداران و شکنجه‌گرانی هستند که بعد از هلاکت سردژخیم یتیم شده و خامنه‌ای برای بقای نظامش به آنان نیازمند است اما مردم پاسخ شیخ و شاه و همه ستمگران را در کف خیابان دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/937da70e-bae2-459c-b874-1e61ecce5738"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات