728 x 90

شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف جنگ غزه برای دریافت کمک شد

شورای امنیت ملل متحد
شورای امنیت ملل متحد

به‌گزارش رویترز ۲۴ آبان، شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف جنگ غزه برای دریافت کمک شد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه خواستار توقف فوری و تمدید شده بشردوستانه در جنگ بین اسراییل و شبه‌نظامیان فلسطینی حماس در نوار غزه به «تعداد روز کافی» شد تا امکان دسترسی به کمکهای بشردوستانه فراهم شود.
شورای ۱۵عضوی بر بن‌بستی فائق آمد که در آن چهار تلاش ناموفق برای اقدام در ماه گذشته انجام شد و قطعنامه‌یی را تصویب کرد که هم‌چنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگانهای حماس شد.

این شورا خواستار توقف فوری و طولانی‌مدت بشردوستانه و راهروها در سراسر نوار غزه به مدت کافی برای امکان دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع شد.

شورای امنیت در ماه اکتبر چهار بار در دو هفته تلاش کرد تا اقدام کند. روسیه دو بار نتوانست حداقل آرای لازم را به دست آورد، ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه برزیل را وتو کرد و روسیه و چین قطعنامه پیش‌نویس ایالات متحده را وتو کردند.
قطعنامه‌ای که روز چهارشنبه به تصویب رسید خواستار رعایت قوانین بین‌المللی به‌ویژه حمایت از غیرنظامیان به‌ویژه کودکان است. هم‌چنین از همه طرف‌ها می‌خواهد که غیرنظامیان غزه را از خدمات اولیه و کمکهای بشردوستانه مورد نیاز برای بقای خود محروم نکنند، از ارسال اولیه و محدود کمک استقبال می‌کند اما خواستار افزایش آن است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/058e8126-b547-427d-9dfa-a3d1068de32e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات