728 x 90

سیمون واتکینز: پروژه کنترل و مراقبت میلیون‌ها ایرانی بر اساس توافق با چین

کنترل و مراقبت میلیون‌ها ایرانی بر اساس توافق با چین
کنترل و مراقبت میلیون‌ها ایرانی بر اساس توافق با چین

سیمون واتکینز، روزنامه‌نگار متخصص در امور اقتصادی و مالی که نخستین بار جزئیات توافق‌نامه ۲۵ساله رژیم ایران و چین را فاش کرد در تازه‌ترین مقاله خود در وب سایت «Oil Price» به افشای گوشه‌هایی دیگر از این توافق پرداخته است.
وی در بخشی از این مقاله می‌نویسد: «همزمان با مرحله بعدی معامله بین تهران و پکن که به استقرار گسترده امکانات جاسوسی و جنگ الکترونیکی چین به‌ویژه در مجاورت بندر چابهار، متمرکز خواهد شد، اجرای طرح کنترل و مراقبت گسترده مردم ایران بر اساس مدل سیستم کنترل و مراقبت در چین از هفته دوم نوامبر آینده با نصب حدود ۱۰میلیون دوربین مداربسته در ۷شهر پرجمعیت ایران و حدود ۵میلیون دوربین مداربسته در ۲۱شهر دیگر ایران که همگی آنها مستقیماً به سامانه‌های اصلی رصد و مراقبت دولت چین وصل خواهند شد آغاز خواهد شد.این اقدام به پکن این امکان را می‌دهد تا بتواند پس از یک نسل با ترکیب داده‌های رصد و مراقبت و نیز داده‌های ثبت شده در سطوح محلی، ملی و منطقه‌ای، رفتار تک‌تک افراد را نیز کنترل کند.»


حضور پر رنگ نظامی چین در ایران
سیمون واتکینز در قسمت دیگری از مقاله خود با اشاره به حضور نظامی چین در خاک ایران بر اساس توافق ۲۵ساله با این رژیم ادامه می‌دهد: «چین هم‌چنین در نظر دارد با پایان گرفتن تحریم‌های تسلیحاتی ایران در ۱۸اکتبر آینده در چارچوب یک طرح دفاعی مشترک که در قرارداد ۲۵ساله دو کشور درج شده، حضور نظامی خود در ایران را تسریع کند. چنین حضوری از پایگاهها و فرودگاههای همدان، بندر عباس، چابهار و آبادان آغاز خواهد شد و بمب‌افکنهای دوربرد و جنگنده‌های چین و روسیه در این پایگاههای مستقر خواهند شد. به‌طور همزمان ناوگان نظامی چین و روسیه از بنادر اصلی ایران از قبیل چابهار، بوشهر و بندرعباس استفاده خواهد کرد.


بر اساس توافق؛ در ۱۴ماه آینده حدود ۵۰هزار نظامی و شبه‌نظامی چینی و روس شامل افسران نیروهای دریایی و هوایی، مأموران اطلاعاتی و فرماندهان نیروهای ویژه برای محافظت از شرکت‌های چینی در میدانهای نفت و گاز ایران مستقر خواهند شد.
چین از نوامبر آینده یکی از بزرگترین مراکز شنود و جمع‌آوری اطلاعات در جهان را در چابهار ایجاد خواهد کرد. به‌طوری‌که حدود هزار مشاور از میان زبده‌ترین کارشناسان اطلاعاتی چین و روسیه و نیز شمار اندکی از افسران سپاه پاسداران ایران برای آموزش در این مرکز آغاز به کار خواهند کرد. گستره عملیاتی این مرکز 5هزار کیلومتر خواهد بود.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50a0220e-49e4-40d7-b506-8349a159fa74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات