728 x 90

سیل در ۱۸ استان و جان‌باختن دو هموطن

سیل در ایران
سیل در ایران

 

سیل ۱۰هزار میلیارد ریال به راه های کشور خسارت زد 

 معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رژیم گفت: باران شدید و جاری شدن سیل از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال به راه‌های کشور خسارت زده است.

سیل وحشتناکت در روستای رزداب
 
روستای رزداب از توابع شهرستان خواف در خراسان رضوی است.سیل روز یکشنبه از وسط روستا عبورکرده دو کشته و یک مفقود و دو مصودم بر جای گذاشت.

  • سیل در کرمان 

شرایط مردم در این مناطق با وجود ظرفیت های متعدد کشاورزی به دلیل مدیریت نادرست حاکم بر کشاورزی سخت است و مردم در وضع خوبی بسر نمی‌برند.

  •  رودخانه شاهرود خوسف در خراسان جنوبی نیز طغیان کرد

 

  • بارش شدید باران در قم

گزارش‌ها حاکی از آن است که رودخانه قمرود به روی خودروها بسته‌شده و هیچ ترددی در بستر بلوار زائر در جریان نیست؛ در پی بروز سیل، تعداد زیادی خودرو در آب گیر افتادند و حتی یک خودرو نیز واژگون شد.

 به گزارش سازمان  امدادرسانی رژیم سه‌شنبه ۲۶فروردین «١٨استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد متأثر از حوادث جوی بودند.»

 

 

این گزارش می‌افزاید: شاهد بارش شدید باران در شهر قم بودیم که سبب آبگرفتگی و جاری شدن سیل در سطح برخی از مناطق و معابر شهر شد. شهرک قدس، منطقه نیروگاه و پردیسان قم از جمله مناطقی بودند که تحت تأثیر این بارش شدید دچار آبگرفتگی شدند. هم‌چنین بارش شدید تگرگ و باران در شهر قم سبب آب‌گرفتگی در خیابان‌ها و راه افتادن سیل در ورودی جاده قم- اراک شد.

 

گزارشها حاکی از آن است که رودخانه قمرود به روی خودروها بسته شده و هیچ ترددی در بستر بلوار زائر در جریان نیست؛ در پی بروز سیل، تعداد زیادی خودرو در آب گیر افتادند و حتی یک خودرو نیز واژگون شد.

 

 

بارش شدید باران در قم و سیل در جاده قم به‌سلفچگان، باعث مسدود شدن این مسیر و گرفتار شدن تعدادی از خودروهای عبوری شد.

سیل در خاف و رشتخوار متأسفانه جان ۲هموطن را گرفت.

بر اثر جاری شدن سیل در بویین زهرا پل معروف سگزآباد در این منطقه تخریب شد.

سیل، آبرسانی به چند روستا در نیشابور را مختل کرد.

همچنین به دنبال بارش باران در روزهای اخیر روستاهای شهرستان تاکستان از جمله روستاهای اسفرورین، دولت آباد، کهک، یحیی آباد، اک، ساج، راکان و ولازجرد دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

 

سیل جان ۲ نفر ازهموطنان در استان خراسان رضوی  را گرفت

 بر اثر جاری شدن سیل ، متاسفانه  یک نوجوان ۱۳ ساله در رشتخوار و یک مرد ۳۱ ساله در منطقه سلامی خواف جان خود را از دست دادند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3b513cc-3b2b-480a-8456-3513b2d4e9db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات