728 x 90

سیر صعودی گرانی خوراکی‌های پایه و اقلام ضروری

سیر  صعودی گرانی خوراکی‌ها
سیر صعودی گرانی خوراکی‌ها

رسانه‌ها هم‌چنان به‌طور روزانه خبر سیر صعودی گرانی خوراکی‌های پایه و اقلام ضروری را منتشر می‌کنند. اخیراً رسانه‌های حکومتی سیر صعودی گرانی‌ ۳۰قلم کالای اساسی در دو سال اخیر یعنی دوره کرونا را منتشر کردند. بر مبنای این گزارش، کالاهای اساسی در این مدت، یک افزایش قیمت ۱۴۲درصدی داشته‌اند، از جمله رشد قیمت ۱۷۰ تا ۲۶۰درصدی حبوبات، برنج، قارچ و ماهی.

در این میان؛ عدس با ۲۶۱درصد افزایش قیمت، در رتبه اول قرار دارد.

نخود با ۲۱۸درصد و نوشابه با ۲۰۱درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. یادآوری می‌شود نان و نوشابه ناهار اصلی اکثریت کارگران است.

برنج خارجی با ۱۹۷درصد، لوبیاچیتی با ۱۸۸درصد، قارچ با ۱۷۹درصد، کره پاستوریزه با ۱۷۳درصد، تخم‌مرغ با ۱۶۹درصد، ماهی قزل آلا و لپه با ۱۶۱درصد در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار دارند.

گوشت گوسفند با ۵۱درصد، کشمش پلویی با ۶۸درصد و گوشت گوساله با ۸۱درصد به ترتیب در ردیف‌های پایین جدول قرار دارند.

قابل ذکر است طی این مدت، در بین اقلامی که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ارز ۴۲۰۰تومانی برای آنها تخصیص داده شده، به‌لحاظ رشد بجز برنج خارجی، تمامی این محصولات داخلی بوده و گران شدن آنها اساساً به دست مافیای حکومتی انجام شده است.

به این ترتیب، واقعیت قیمتها ثابت می‌کند کرونا فواید دیگری هم برای خامنه‌ای و باندهایش داشته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66c92052-5f0d-43f1-b86e-2593523633d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات