728 x 90

سی‌بی‌سی کانادا: سه تاجر متهم به همکاری با رژیم ایران تحت تعقیب اف.بی.آی هستند

اف.بی.آی آمریکا
اف.بی.آی آمریکا

سی‌بی‌سی کانادا روز چهارشنبه ۲۶بهمن نوشت: تحقیقات این رسانه نشان می‌دهد سه تاجر متهم به همکاری با رژیم ایران در کانادا زندگی می‌کنند و این افراد متهم به پنهان کردن صدها میلیون دلار کمک به رژیم ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هستند. شبکه خبری سی‌بی‌سی، آنها را تاجرانی فعال در کانادا معرفی کرده که خود را به‌عنوان رهبران بازار املاک و مستغلات تبلیغ می‌کنند.

نفر اول متهم به همکاری با رژیم ایران، سلیم هناره که سی.بی.سی او را متهم کرده است، در وب‌سایت شخصی‌اش خود را مدیرعامل یک شرکت خصوصی وام مسکن در تورنتو و با عنوان «نام برتر در صنعت خودش» معرفی می‌کند.

خلیل هناره که توضیح روشنی درباره نسبت خانوادگی او با سلیم داده نشده است، در شبکه‌های اجتماعی خود را یک دلال املاک و مستغلات مستقر در تورنهیل، انتاریو، معرفی کرده است.

نفر دیگر سعید (سام) تراب ابطحی نیز که متهم به همکاری با جمهوری اسلامی است، در وب‌سایت این شرکت به‌عنوان معاون یک شرکت خصوصی وام‌دهی مرتبط با سلیم هناره معرفی شده است.

آمریکا پیش‌تر در ارتباط با فعالیت‌های سلیم هناره، دو صرافی «پرسپولیس» و «راسکو» در تورنتو را به همکاری با جمهوری اسلامی متهم کرده بود.

سی.بی.سی نوشته است: این سه نفر به نقض تحریم‌ها یا اعمال غیرقانونی در کانادا متهم نیستند. اما در صورت محکومیت در آمریکا تا ۲۰سال زندان در انتظار آن‌هاست.

گری کلمنت، سرپرست سابق پلیس کانادا که برنامه جرایم مالی نیروی پلیس ملی را مدیریت می‌کرد، گفته که پرونده این سه نفر یک «نمونه کلاسیک» است که نشان می‌دهد کانادا چگونه به‌عنوان یک پناهگاه امن برای افراد مرتبط با جمهوری اسلامی عمل می‌کند.

یک هیأت منصفه عالی کالیفرنیا در آوریل سال۲۰۲۱ به این نتیجه رسید که شواهد کافی برای متهم کردن سلیم هناره، خلیل هناره و سعید تراب ابطحی وجود دارد.

کیفرخواست آمریکا می‌گوید که در این پرونده، حداقل از سال۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸، بیش از ۷۵۰میلیون دلار فرار از تحریم وجود داشته که در جریان آن به خرید دو نفتکش به ارزش بیش از ۵۱میلیون دلار آمریکا از سوی جمهوری اسلامی هم کمک شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6556024-08ee-493c-8686-91f24b266c54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات