728 x 90

سوز و گداز سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در مورد محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست آخوندها

محاکمه اسدالله  اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران
محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت‌خارجهٔ رژیم در کنفرانس خبری یک‌شنبه پنجم بهمن با سوزوگداز در مورد محاکمهٔ اسدالله اسدی دیپلمات تروریست آخوندها گفت: «این یک دام پیچیده است که با استفاده از مجاهدین برای این دیپلمات نظام طراحی کرده‌اند».

اسدالله اسدی در حالی که گذرنامه دیپلماتیک رژیم آخوندی را داشت و به‌عنوان دبیر سوم در سفارت رژیم در اتریش مشغول کار بود، روز ۱۰تیر سال۹۷، اول ژوئیه ۲۰۱۸، به اتهام طراحی و هدایت نقشه حمله تروریستی به گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس، در حالی که در تعطیلات در آلمان بود دستگیر و تحویل بلژیک شد. دادستانی بلژیک برای او تقاضای ۲۰سال حبس کرده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم مدعی شد اسدالله اسدی با «نقض آشکار مصونیت دیپلماتیکش» دستگیر شده است. او این اقدام را «برخلاف عرف و حقوق بین‌الملل» دانست و گفت به همین دلیل ایران دادگاه بلژیک را برای رسیدگی به اتهامات اسدی تأیید نمی‌کند.

تلویزیون کانال ۱ آلمان و سایت متعلق به آن روز ۳بهمن۹۹ به‌نقل از منابع امنیتی، به دست آمدن اطلاعات بسیار مهم جدیدی از دیپلمات تروریست بمب‌گذار رژیم ایران را که در مقابل دادگاه بلژیک در شهر آنتورپ در حال محاکمه است، گزارش کرد.

تلویزیون آلمان درباره دیپلمات تروریست رژیم گفت: با کشف یک دفترچه رمز و یک دفترچه حاوی رسید پرداخت‌های نقدی و چند هزار یورویی اسدالله اسدی، دیپلمات بازداشت شده رژیم ایران اداره جنایی فدرال آلمان و دستگاههای اطلاعاتی این کشور تحقیقات خود درباره هدایت یک حلقه بزرگ جاسوسی تحت هدایت او در اروپا را آغاز کردند.

او یک حمله بمب‌گذاری علیه کنفرانس سالانه شورای ملی مقاومت ایران – یک گروه اپوزیسیون تبعیدی – را در تابستان ۲۰۱۸ در ویلپنت پاریس را طراحی کرده بود. بدین منظور او در یک دیدار مخفیانه در لوکزامبورگ بمب را به همراه کنترل از راه دور به یک زوج بلژیکی تحویل داده است.

خبر کشف دفترچه‌ها و تحقیقات تازه درباره نقش اسدالله اسدی در توزیع پول نقد و احتمالاً اداره یک حلقه بزرگ از مأموران رژیم ایران در اروپا که از جمله به جاسوسی پرداخته‌اند در گزارشی آمده است که وب سایت شبکه یک تلویزیون آلمان به‌نقل از منابع اطلاعاتی و پلیس جنایی فدرال این کشور درباره جزییات فعالیت‌های اسدالله اسدی منتشر کرد.

هنگامی که اسدی در ۱۰تیر سال۹۷، اول ژوئیه ۲۰۱۸، دستگیر شد، پلیس آلمان مدارک زیادی از او کشف کرد. از جمله در خودروی فورد مکس‌اس اجاره‌ای که اسدی به همراه دو پسرش با آن سفر می‌کردند یک دفترچه یادداشت سیاه پیدا شده است که در آن نوشته‌های رمزگذاری شده وجود داشت که گویا کلمات رمزگذاری شده دستورالعمل‌هایی برای نفرات بمب‌گذار است. (جزئیات بیشتر)

 

بیشتر بدانید:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90c4b97f-e8d0-438e-88a5-e4bf30229352"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات