728 x 90

رسانه‌های بین‌المللی: سوابق تاریک رئیسی و نقش او در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی

کپنهاگ دانمارک  - تظاهرات هموطنان آزاده برای محاکمه آخوند ابراهیم رئيسی
کپنهاگ دانمارک - تظاهرات هموطنان آزاده برای محاکمه آخوند ابراهیم رئيسی

مجلهٔ فرانسوی مارین ۱۴مرداد

سوابق تاریک رئیسی و نقش جدی او در قتل‌عام زندانیان سیاسی

شکنجه، اعترافات اجباری، تنبیه فیزیکی و قتل!

رئیسی از سوی سازمانهای غیردولتی و زندانیان سیاسی سابق متهم است که نقش جدی در کشتار زندانیان سیاسی ایفا کرده است.

رئیسی رئیس سابق قضاییه، که به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی توسط ولی‌فقیه منصوب شد، سوابق تاریکی در زمینهٔ سرکوب اپوزیسیون دارد.

در اولین کنفرانس مطبوعاتی به‌عنوان رئیس‌جمهور (وی گفت) «من افتخار می‌کنم که یک مدافع حقوق‌بشر هستم». این سخنان توسط عفو بین‌الملل افشا شد؛ (عفو) در اطلاعیه‌یی در ۱۹ژوئن خواهان تحقیقات در مورد این رئیس‌جمهور به‌دلیل «جنایت علیه بشریت» و «سرکوب خشونت‌بار» حقوق‌بشر شد.

تایمز لندن:

رئیسی معروف به جلاد تهران برای روابط با غرب بسیار بدشگون است

تایمز لندن ۱۶ مرداد۱۴۰۰:

حتی قبل از این‌که ابراهیم رئیسی، معروف به «جلاد تهران» این هفته سوگند یاد کند، رژیم ایران به جهان شمه‌ای از سیاست‌هایی را نشان داد که در دوره رئیس‌جمهور جدیدش دنبال خواهد کرد.

به‌دنبال حمله یک پهپاد به نفتکشی در سواحل عمان که طی آن دو نفر از جمله یک ملوان انگلیسی کشته شدند، ربودن یک کشتی دیگر توسط باندی که ظاهراً به دستور رژیم ایران عمل می‌کرد صورت گرفت.

گفتگوها که فقط یک ماه پیش با وعده احیای توافق هسته‌یی بین رژیم ایران و غرب برگزار شد به واسطه زیاده‌خواهی فزاینده تهران، اکنون نزدیک به شکست است.

ریموند فولکو

رئیسی از مجریان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۶۷ است که اکثرشان از مجاهدین و هدف اصلی فتوای خمینی بودند

لو درویت ۱۴مرداد مقالهٔ ریموند فولکو- رئیس مشترک کمیتهٴ دوستان کانادایی یک ایران دمکراتیک: در سال۱۳۶۷ ابراهیم رئیسی یکی از ۴نفری بود که فتوای وی را (در تهران) برای نابودی زندانیان سیاسی به اجرا گذاشتند. بدین ترتیب۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که اکثر آنان (از) مجاهدین خلق و هدف اصلی فتوای خمینی بودند، اعدام شدند و اجسادشان به‌طور مخفیانه در گورهای جمعی در سراسر کشور دفن شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8acbf649-9b02-4126-ade5-a893677e9c43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات