728 x 90

سوئیس اینفو: هزاران معترض در پاریس علیه سرکوب رژیم ایران

تظاهرات پرشکوه ایرانیان‌ آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در پاریس
تظاهرات پرشکوه ایرانیان‌ آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در پاریس

سایت سوئیس اینفو یکشنبه ۲۳بهمن ضمن انعکاس تظاهرات پرشکوه ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در پاریس نوشت: هزاران معترض در پاریس علیه سرکوب رژیم ایران

پاریس، ۱۲فوریه (EFE) - هزاران نفر امروز یکشنبه در پاریس تظاهرات کردند تا حمایت خود را از اعتراضاتی که ۵ماه است در ایران در جریان است ابراز دارند و خواستار تغییر رژیمی شوند که منجر به دموکراتیک شدن ایران شود.

این راهپیمایی که توسط شورای ملی مقاومت ایران(CNRI) به رهبری مریم رجوی سازماندهی شده بود، هم‌چنین از اتحادیه اروپا(EU) خواست که سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار دهد، نهادی که مستقیماً به ولی‌فقیه علی خامنه‌ای گزارش می‌دهد نه دولت.

سازمان‌دهندگان می‌گویند که از سوی ۱۰۰۰۰شرکت‌کننده در راهپیمایی، اکثریت قاطع ایرانیان در تبعید و توسط برخی از شخصیت‌های سیاسی خارجی که در حال حاضر سمت‌های اجرایی در سطح بالایی ندارند، حمایت شدند.

آنها به‌ویژه گای ورهوفستات، نماینده پارلمان اروپا و نخست‌وزیر سابق بلژیک، جان برکو، رئیس سابق مجلس عوام بریتانیا یا اینگرید بتانکور، نامزد سابق ریاست‌جمهوری کلمبیا بودند.

تظاهرکنندگان در بنرها و اعلامیه‌های خود خواستار آزادی، دموکراسی و رژیمی بودند که از جمله موارد دیگر، برابری زن و مرد را تضمین کند.

رجوی در پیامی که برای تجمع‌کنندگان در نقطه شروع راهپیمایی قرائت شد، تأکید کرد که "اکنون زمان حفظ روابط سازنده با رژیمی که جنایات را از طریق اعدام و قتل‌عام تداوم می‌بخشد، نیست".

وی اضافه کرد: «برعکس، لازم است صمیمانه از مردم ایران به‌دلیل حمایت‌های گذشته از استبداد دینی عذرخواهی کنید».

مسعود کیانی، نماینده اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد در اتحادیه اروپا، به EFE گفت: «این بسیج قصد دارد "حمایت از مردم ایران در مبارزه برای دموکراسی و آزادی" را نشان دهد و "به جهانیان بگوید که مردم ایران تغییر رژیم، دموکراسی، حقوق‌بشر را مانند سایرین در اروپا می‌خواهند"».

این فراخوان که به‌دلایل امنیتی برای تظاهرات بزرگ علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در فرانسه که در روز شنبه در پاریس برگزار شد، یک روز به تعویق افتاد، همزمان با سالگرد سقوط رژیم دیکتاتوری شاه در ۱۱فوریه ۱۹۷۹ بود.

ایران پس از مرگ مهسا امینی در ۱۶سپتامبر ۳روز پس از دستگیری توسط پلیس اخلاق به‌دلیل پوشش نامناسب حجاب اسلامی، شاهد اعتراضات متوالی با خواسته پایان جمهوری اسلامی و سرکوب خشونت‌آمیز است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9edd88fc-908c-4648-b4bf-f06205e90334"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات