728 x 90

وال استریت ژورنال: کشتن قاسم سلیمانی یک نعمت بزرگ برای منطقه بود

کشتن قاسم سلیمانی یک نعمت بزرگ برای منطقه بود
کشتن قاسم سلیمانی یک نعمت بزرگ برای منطقه بود

وال استریت ژورنال طی مقاله‌ای روز جمعه ۱۳ دی ۹۸ نوشت که تصمیم ترامپ برای کشتن قاسم سلیمانی یک نعمت بزرگ برای منطقه بود.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید که سلیمانی طی سالیان به اندازه کافی آمریکایی کشته است تا این حمله را به‌عنوان یک اقدام دفاعی برای بازداشتن از حملات دیگر توجیه کند.

در مقاله آمده است که شاید رژیم ایران قول داده که انتقام بگیرد و در نقطه‌ای ضربه بزند ولی باید در نظر بگیرد که ترامپ جوابش را خواهد داد.

وال استریت ژورنال اضافه می‌کند که ترامپ نهایتاً خط قرمزی را سر کشتن پیمانکار آمریکایی و حمله به سفارت رسم کرد... هر چه که محاسبات او بود، خامنه‌ای حالا باید در نظر بگیرد که حتی اهداف در داخل ایران امن نیستند.

کشتن سلیمانی این را نشان داد که ترامپ در صورت افزایش تنش توسط رژیم ایران مصمم باقی خواهد ماند و نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه بیرون نخواهد کشید.

وال استریت ژورنال در پاسخ به جو بایدن که گفت که سلیمانی از تروریسم حمایت کرد و بذر آشوب پاشید، اما این بدین معنی نیست که کشتن او “یک اقدام به‌شدت تنش‌زا در منطقه‌یی خطرناک نبود” بوده‌ اما آمریکا نباید کاری در قبال ویرانگریهایش انجام می‌داد چرا که ایران ممکن است ضربات متقابل بزند؛ «این استمالت است و نه رهبری».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3930e318-714c-4506-a52f-52d5c8852604"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات