728 x 90

سوئد - کنفرانس بین‌المللی زنان نیروی تغییر در آستانه روز جهانی زن

کنفرانس بین‌المللی زنان نیروی تغییر در سوئد
کنفرانس بین‌المللی زنان نیروی تغییر در سوئد

در آستانه روز جهانی زن یک کنفرانس بین‌المللی در سوئد با حضور شماری از نمایندگان پارلمان از کشورهای نوردیک، شخصیتهای سیاسی و مدافعان حقوق زنان از کشورهای مختلف جهان در شهر استکهلم برگزار شد.

سخنرانان این کنفرانس ضمن اعلام همبستگی با قیام مردم ایران حمایت خود را از مبارزه زنان ایرانی علیه رژیم زن‌ستیز آخوندی و برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این گردهمایی مخفی‌کاری و پوشاندن حقایق شیوع ویروس کرونا توسط رژیم آخوندی را جنایت علیه مردم ایران دانستند که به‌منظور کشاندن مردم به پای صندوق رأی در جریان نمایش انتخابات مجلس رژیم توسط حکومت آخوندی صورت گرفته است.

 

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی پیامی به این گردهمایی فرستاد.

سخنرانان در کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی زن در سوئد عبارت بودند از:

- اینگرید بتانکور

- آلکساندرا آنسترل، نماینده پارلمان سوئد از حزب مودرات

- والنتینا لسکای، وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی آلبانی و معاون رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا

- گونار هگمارک، نماینده سابق پارلمان اروپا از سوئد تا سال ۲۰۱۹

- مارینا روسینگ، وکیل حقوق‌بشر از سوئد

و سروناز چیت‌ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

در این کنفرانس خانم اینگرید شوء، عضو ارشد پارلمان نروژ از حزب محافظه‌کار یکی از ۳حزب تشکیل دهنده دولت و نایب‌رئیس پارلمان نروژ، در یک پیام ویدئویی همبستگی خود را با مبارزه زنان ایران ابراز کرد.

در این کنفرانس هم‌چنین شماری از نمایندگان جوامع ایرانی در سوئد سخنرانی کردند.

 

خانم مریم رجوی در پیام به کنفرانس بین‌المللی سوئد در آستانه روز جهانی زن گفت:

«دوستان و خواهران عزیزم!

نمایندگان و شخصیت‌های مدافع حقوق زنان!

در آستانه روز جهانی زن، فرارسیدن این روز را تبریک می‌گویم که مبارزات، فداکاریها و رنج‌های زنان برای ساختن جهانی عاری از بهره‌کشی و ستم و خشونت را نوید می‌دهد.

امسال روز جهانی زن از قهرمانی زنان بپاخاسته ایران و از خونهای جوشان زنان شهید در قیام آبان گلگون شده و اعتبار و اعتلایی صدچندان گرفته است.

از سوی مردم و مقاومت ایران و به‌نام همه خواهران شهید و اسیرمان، روز جهانی زن در سال ۲۰۲۰ را روز زنان شهید قیام آبان اعلام می‌کنیم».( پیام مریم رجوی به کنفرانس بین‌المللی سوئد )

 

اینگرید شوء، نایب‌رئیس پارلمان نروژ

خانم اینگرید شوء، عضو ارشد پارلمان نروژ از حزب محافظه‌کار، یکی از ۳حزب تشکیل‌دهنده دولت نروژ و نایب‌رئیس پارلمان نروژ در یک پیام ویدئویی به گردهمایی زنان نیروی تغییر در استکهلم گفت:

«امیدوارم که همگی شما در احترام گذاشتن به روز جهانی زن به من بپیوندید. روز جهانی زن تنها خاص نیمی از جمعیت دنیا نیست بلکه متعلق به همه است. یک جامعه هیچگاه قادر به استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود نیست مگر آن‌که زنان نیز همانند مردان از امکانات و فرصت‌های برابر برخوردار شوند. متأسفانه در بسیاری از نقاط جهان این‌گونه نیست. ما باید از هر موقعیتی استفاده کنیم تا همبستگی خودمان را با زنانی که در ترس زندگی می‌کنند نشان دهیم. آنهایی که از سرکوب و خشونت رنج می‌برند. زنان باید از همان حقوقی برخوردار باشند چه در نروژ زندگی کنند و چه در ایران و یا در سوئد. من بدینوسیله قدردانی خودم را به‌خاطر دعوت من به برنامه‌تان همبستگی‌ام را با شما در روز جهانی زن ابراز می‌کنم».

 

والنتینا لسکای، وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی آلبانی و معاون رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا

خانم والنتینا لسکای، وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی آلبانی و معاون رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا در سخنان خود در این گردهمایی گفت:

«با تشکر زیاد. باعث خوشوقتی بسیار من است که در اینجا حضور دارم.

من از کشور آلبانی می‌آیم. چهره‌های بسیاری از ایرانیان برایم آشناست. یکی از آنها را من می‌شناسم و با نگاه به آنها دردها و رنجهایشان را می‌بینم. لیست دردهایشان طولانیست که نمی‌شود همه آن را در اینجا بازگو کرد. من می‌دانم دامونا از ۲سالگی در زندان بوده است. او در این سرنوشت تنها نیست. هزاران هزار از آنان در کنارمان هستند در بین شما. آنها کشته، اعدام و شکنجه شدند و به‌ صورتهایشان اسید پاشیده شده زیرا آنها با پوشاندن صورتشان مخالفت کردند. زنانی هستند که فقط به‌خاطر انسان بودنشان تحت تعقیب و آزار قرار گرفتند. آنها فقط به‌خاطر اعتقاد به حقوق‌بشر و حقوق زنان مورد سرکوب قرار گرفتند. من چون یک زن هستم از چیزی که برایتان خواهم گفت مفتخرم. از مبارزه‌شان علیه دیکتاتوری. من دیکتاتوریهای زیادی را دیده‌ام اما دیکتاتوری که در ایران حاکم است فرق دارد. در من احساس قدرت ایجاد می‌شود وقتی می‌بینم خانم رجوی و یارانش با دیکتاتوری ایران مبارزه می‌کنند. او با بنیادگرایی اسلامی مبارزه می‌کند. این دین نیست، آنها(حاکمان ایران) وانمود می‌کنند که دین را نمایندگی می‌کنند.

 

می‌خواهم یک مقدار راجع به اشرف ۳ در آلبانی برایتان بگویم. همان‌طور که می‌دانید آلبانی کشور کوچکی است و ثروتمند نیست و می‌شود گفت که کشور فقیریست. اما قلبی بزرگ دارد و بدین دلیل دربهای کشورمان را برای استقرار ایرانیان باز کردیم. به‌نظرم این کار درستی است که باید از افرادی که از دیکتاتوری رنج کشیده‌اند حمایت کرد. حمایت از آنهایی که برای حقوق‌بشر و عدالت مبارزه کرده‌اند کار درستی است.

 

از ایرانیانی که به آلبانی آمده‌اند یک مقداری می‌گویم. آنها منتظر نشدند تا دیگران و یا کشورهای دیگر برایشان مسکن بسازند. آنها خودشان اقدام به این کار کردند. آنها یک کمپ فوق‌العاده‌ای را که دارای همه‌گونه امکانات اجتماعی و اقتصادی است را بنا کردند. آنها یک اجتماع خوبی با همسایگان خود با علایق و مذاهب گوناگون برقرار نمودند. آنها احترام عمیقی نسبت به دیگران و شیوه زندگی‌شان دارند و این احترام متقابل است. من احترام زیادی به این مبارزین آزادی و ضددیکتاتوری دارم به آنهایی که با رژیمی که ۱۵۰۰نفر از مردم ایران را در خیابان‌ها کشتار نمود. چرا نباید از این انسان‌ها حمایت کرد؟ نه این اصلاً امکان ندارد. مبارزین درون مقاومت ایران تنها انسانهای بارشادت نیستند آنها بسیار باهوش نیز هستند چون‌که فردی مثل خانم رجوی را به رهبری خود برگزیده‌اند. من خانم رجوی را از چند سال پیش می‌شناسم. من این را همیشه گفته‌ام، وقتی انسان‌هایی زنی را در برابر بدترین دیکتاتوریها به رهبری انتخاب می‌کنند، آدمهای باهوشی هستند. چون این پیامی است نه تنها برای مردم ایران بلکه فراتر از آن، برای منطقه شما و حتی خارج از آن. خانم رجوی فرد با جرأتی است او دارای شخصیتی قوی می‌باشد. او کم‌کم شناخته‌شدگی جهانی پیدا می‌کند. کشور من آلبانی تصمیم به اخراج سفیر و کاردار اول رژیم ایران گرفت زیرا رژیم قصد حمله به جمع ایرانیان مقیم آلبانی را داشت و این کار درستی بود به همان‌گونه که پذیرفتن ایرانیان پناهنده کار درستی بود. بر سردر ورودی کمپ اشرف نوشته شده که «پیروزی از آن ماست، آینده از آن ماست». من نیز معتقدم که پیروزی و فردا از آن شماست. فکر می‌کنم این کار درستی است که ایرانیان رنجدیده از دیکتاتوری را حمایت کرد. باید کسانی که از سرکوب گریخته‌اند را حمایت کرد. مردم ایران شایسته بهتر از آنی هستند که امروزه بر آنان حاکم است. من برایتان بهترین‌ها را آرزومندم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9556d24-ac21-45b4-9acf-b474008dabf0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات