728 x 90

سنتکام: در پی حمله حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران یک کشتی یونانی غرق و ملوان آن مفقود شد

کشتی باری - عکس از آرشیو
کشتی باری - عکس از آرشیو

سنتکام روز ۲۶خرداد در گزارشی نوشت: در پی حمله حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران یک کشتی تجاری یونانی توتر غرق و ملوان آن مفقود شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام نوشت: «در ۱۲ ژوئن، حوثیهای تحت حمایت رژیم رژیم ایران، کشتی تجاری "توتر" Tutor که با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند را مورد حمله قرار دادند.
این کشتی که متعلق به یونان است با یک شناور سطحی بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفت که منجر به جاری شدن آب شدید به داخل کشتی و خسارت به موتورخانه شد. در پی این حمله یک دریانورد غیرنظامی مفقود شده است. خدمه این کشتی مجبور به ترک این کشتی شدند و کشتی جنگی "یو اس اس فیلیپین"آمریکا و نیروهای شریک ما خدمه این کشتی را از دریا نجات دادند. کشتی"توتر" در دریای سرخ باقی مانده و کم کم آب در حال فراگرفتن این کشتی است.

دیروز، حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران، کشتی تجاری "وِربینا" که متعلق به اوکراین و تحت نظارت لهستان فعالیت می‌کند را در دو نوبت جداگانه مورد حمله موشکی قرار دادند.
این حملات منجر به آتش‌سوزی در این کشتی شد و یک دریانورد غیرنظامی به‌دلیل جراحات شدید مجبور به ترک کشتی شد. در نهایت خدمه کشتی تجاری "وِربینا" موفق شدند که آتش را خاموش کنند و به مسیر خود در خلیج عدن ادامه دادند.
این رفتار بدخیم و غیرمسئولانه حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران، ثبات منطقه را تهدید کرده و جان دریانوردان را در سراسر دریای سرخ و خلیج عدن به خطر می‌اندازد.
سنتکام به همکاری با شرکای خود برای پاسخگو نگه‌داشتن و کاهش تواناییهای نظامی حوثی‌ها ادامه خواهد داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cebbfad-e344-4b89-bb79-2e82f5fa3230"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات