728 x 90

هشدارهای اعضای مجلس ارتجاع نسبت به پیامدهای ویرانگرانه بودجهٔ۱۴۰۱ بر معیشت مردم و خطرات آن برای نظام آخوندی

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

در جلسه روز یکشنبه مجلس ارتجاع شماری از اعضای مجلس رژیم سردرگمی رژیم در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جنبه‌هایی از ویرانگری بودجه دولت رئیسی را برملا کردند و ضمن حمله به رئیس‌جمهور ارتجاع، نسبت به پیامدها و خطرات آن برای نظام آخوندی هشدار دادند.

زارع، مجلس ارتجاع ۱۹ دی ۱۴۰۰ « موافقتی که ما در کمیسیون تلفیق کردیم که انشاالله در صحن هم همین گونه باشه با حذف ارز ترجیحی مشروط مشروطش به چی بود؟‌به این‌که دولت تضمین کند که اقلام پرمصرف خانوارها را با قیمت ثابت بدون نرخ تورم و بدون تغییر به دست مردم برساند». (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۹دی)

میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه رژیم ۱۹ دی ۱۴۰۰ «کل درآمد نفتی ما یک میلیون و ۲۰۰هزار بشکه است که بعضی از دوستان روی اینهم انتقاد دارند می‌گویند امکان نداره شما یک و دویست داشته باشید این حرف داشته باشید شما یک و دویست را ضربدر ۶۰دلار در هر بشکه کنید ۶۰دلار در هر بشکه میشه ۲۶میلیارد دلار کل درآمد نفتی، سهم صندوق کم بکنید سهم درآمد شرکت ملی نفت را کم بکنید، سه درصد محروم را کم بکنید ۶۲ و نیم درصد می‌ماند یعنی ۱۶میلیارد دلار شما ۱۶ میلیارد دلار دارید هم بایستی ۳۸۰هزار میلیارد تومان تو خزانه بریزید بابت هزینه‌های جاری و عمرانی و هم این‌که بایستی بروید ارز ترجیحی را هم بدهید آیا امکان داره؟! تو این چند سال گذشته به‌دلیل این‌که ارز نداشته رفته ۲۴تومان ۲۳تومان تو بازار خریده بانک مرکزی ۴۲۰۰ داده یعنی آمده پایه پولی را برده بالا رفته هزینه‌ها را برده بالا برای کشور خب ما این را نمی‌توانیم ادامه بدهیم باید بنشینیم در کمیسیون تلفیق بگوییم ما این‌قدر پول داریم بالاخره ما هر دو در یک کشتی نشستیم در یک جامعه داریم زندگی می‌کنیم بگوییم اگر این را ببریم تو ارز ترجیحی چقدر هزینه برای مردم داره

ما امروز در حال مذاکره هستیم عزیزان باید صدای واحدی از ما شنیده بشود نه شما اونطرف میز هستید نه من اینطرف میز ما در کنار هم هستیم امروز دشمن بیرونی منتظر است ببینید ما چه کار می‌کنیم این احساسی که مردم احساس بکنند مجلس و دولت مقابل هم هستند واقعاً مردم دیگه این شکنندگی زیاد شده این‌قدرتحمل مردم ندارند که احساس بکنند بابا حالا این مجلس و دولت افتادند به جان هم». (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۹دی)

دلخوش، مجلس ارتجاع ۱۹ دی ۱۴۰۰ «چند نکته در ارتباط با فرمایشات آقای رئیس جمهور نکته اول این بود که ایشان گفتند در مورد کارکنان ما حقوق را اصلاح کردیم نمی‌دانم اونهایی که پایین بودند بالا آوردیم اصلاً اصلاحات از زمان لایحه مدیریت خدمات کشوری اگر انجام شد در مجلس انجام شد شما تو این لایحه هیچ اصلاحات جدیدی نمی‌بینید ضمن این‌که افزایش حقوق شده زیر ده درصد در مورد بحث مالیات نسبت مالیات امسال دوستان به پارسال ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده از اونطرف یکی از آیتم هایشان این است که مالیاتها را لغو معافیت سود اشخاص حقوقی است که اصلاً عجیب است برای ما! بابا ما بارها داد زدیم آقای دولتها آقای دولت ۴۲ درصد فرار مالیاتی دارید چرا به اقشار ضعیف می‌خواهید فشار بیاورید؟ این مالیات را از کی می‌خواهید بگیرید؟ ارز ۴۲۰۰یی را می‌خواهند حذف بکنند ارز ۲۳یی را جایگزین کنند می‌گویند ۲۵ قلم کالا ۲۵ قلم کالایی که شکم مردم را سیر می‌کند فکر نکنید که فقط همین ۲۵ قلم است روی ۷۰۰-۸۰۰ قلم کالا تأثیر می‌گذارد. . ». (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۹دی)

فرهنگی، مجلس ارتجاع ۱۹ دی ۱۴۰۰ «جایگزین مناسب برای حذف ارز ۴۲۰۰تومانیی وجود ندارد و این یعنی فشار بر امنیت غذایی مردم افزایش تورم و انواع مشکلات که برای جامعه پیش می‌آید دوم افزایش ۶۲ درصدی مالیات تولید را به‌شدت متأثر خواهد کرد تورم مضاعفی که عملاً بر روی کالا حمل و نقل و انواع و اقسام مسایل مربوط به مایحتاج عمومی فشار وارد می‌کنه بسیاری از پروژه‌ها ردیف هایشان حذف شده این را می‌خواهند چه کار کنند؟ موضوع نفتی که گفته شده در تبصره ۱۴ عملیاتی نیست قابلیت اجرایی ندارد». (رادیو فرهنگ رژیم ۱۹دی)

کوچکی‌نژاد، مجلس ارتجاع ۱۹ دی ۱۴۰۰ «آقای رئیس جمهور گفت که مجلس فکری بکند برای اینها در بخش فقرزدایی من به آقای رئیس جمهور می‌گویم که مقام معظم رهبری تأکید کرد مجلس منتظر باشه دولت لایحه بیاورد لایحه کارشناسی و شما دارید برعکس می‌گویید در رابطه با رشد هشت درصدی هیچ دلیل قانع کننده‌ای واقعاً وجود ندارد نه در سرمایه‌گذاری خارجی نه بانکها نه در بخش خصوصی نه بخش دولتی و معتقد به این هستم که دولت در این لایحه خودش بیش از ۳۶ درصد بودجه را وابسته به نفت کرده وقتی که نفت کم فروخته شد و سهام کم فروخته شد دولت مجوز داده که سهام منتشر بکنند که قطعاً این رقمها به‌سرعت افزایش پیدا می‌کند». (خبرگزاری مجلس رژیم ۱۹ دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd12fe66-40d6-496e-83a7-ff47b1f6c503"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات