728 x 90

سناتورهای آمریکایی خواهان مسدود کردن دسترسی رژیم ایران به ۶میلیارد دلار و پاسخگویی به‌خاطر نقض برنامه هسته‌یی شدند

سناتور کوین کرامر
سناتور کوین کرامر

سایت سنای آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵مهر خبر از ارائه لایحه‌یی توسط جمعی از سناتورها برای مسدود کردن امکان دستیابی رژیم ایران به شش میلیارد دلار آزاد شده توسط بایدن را داد.
بر اساس خبر سایت سنای آمریکا، سناتور کرامر و همکارانش لایحه‌یی را برای مسدود کردن ۶میلیارد دلار به رژیم ایران و بررسی داراییهای اضافی رژیم معرفی کردند.
بر اساس این گزارش، سناتور کوین کرامر، عضو کمیته امور بانکی، مسکن و شهرسازی سنا، به سناتور تیم اسکات در معرفی قانون لغو بودجه ایران پیوست. این قانون مجوزهای عمومی را که امکان آزادسازی ۶میلیارد دلار را برای رژیم ایران فراهم کرده بود، لغو می‌کند و از دسترسی و استفاده رژیم از منابع مالی نگهداری شده در قطر برای تأمین مالی حملات تروریستی علیه اسراییل یا هر کشور دیگری جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، این لایحه به وزیر خزانه‌داری دستور می‌دهد تا تمامی دارایی‌های با ارزش ایران را در سراسر جهان که در حال حاضر توسط تحریم‌های آمریکا مسدود شده‌اند، بررسی کند و اطلاعات را در اختیار کنگره قرار دهد. این ماده اطلاعات مورد نیاز برای تصویب قوانین هدفمند بیشتر در صورت لزوم را به کنگره می‌دهد.

 

سناتورهای آمریکایی همچنین خواهان پاسخگویی رژیم ایران به نقض برنامه هسته‌یی شدند.
سناتور کوین کرامر، در نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با پیوستن به دیگر سناتورهای آمریکایی خواستار به روز رسانی در مورد تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) شد.
بر اساس بیانیه صادر شده توسط دفتر سناتور کرامر، سناتورهای جمهوریخواه در این نامه خطاب به دولت خواستار به‌روز رسانی تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌یی رژیم ایران ـ که شامل توسعه احتمالی سلاحهای هسته‌یی است ـ شده‌اند.
آنها هم‌چنین نگرانی‌های خود را در مورد محرمانه بودن مذاکرات هسته‌یی جاری با جمهوری اسلامی ابراز کردند و بر این باورند که پنهان کردن جزئیات از کنگره غیرقانونی است.

خاطرنشان می‌شود که بر اساس قانون اینارا «قانون باز بینی توافق هسته‌یی ایران» مصوب کنگره، وزیر خارجه آمریکا باید هر ۹۰روز پایبندی رژیم ایران به توافق هسته‌یی را در گزارشی به کنگره گواهی دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab816fda-d217-47fe-a177-6e53de3e685c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات