728 x 90

سناتور جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا: انقلاب مردم ایران با مبارزه با رژیم خشن و فاسد سلطنت مطلقه پهلوی آغاز شد

سناتور جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
سناتور جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

فورمیکه- ایتالیا

۲۵آوریل ۲۰۲۳

یک روز آزادی برای مردم ایران

 

مقاله سناتور جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا:

انقلاب مردم ایران با مبارزه با رژیم خشن و فاسد سلطنت مطلقه پهلوی آغاز شد

و در حکومت دینی بنیادگرای خمینی که رنج مردم ایران را تشدید کرد ادامه یافت

 

برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی کاملاً نمای یک ایران آینده است

که انتخابات آزاد، آزادی اندیشه، بیان و اجتماعات، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی

جدایی دین از دولت و خودمختاری برای اقلیتها را پیش‌بینی می‌کند

اینها همان ارزشهایی است دنیای دموکراتیک از آن حمایت می‌کند

 

مریم رجوی در کنفرانس مطبوعاتی که اخیراً در مجلس ایتالیا برگزار شد

از دولتهای غربی دعوت کرد تا به‌طور ریشه‌یی سیاست‌های خود در رابطه با ایران

را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و با مردم ایران اعلان همبستگی کنند

این یک نشان مثبت از بیانیه‌یی است که اکثریت سناتورهای ایتالیایی

و بخش بزرگی از نمایندگان مجلس آن را امضا کرده‌اند

 

فورمیکه ایتالیا- ۲۵آوریل ۲۰۲۳-مقاله سناتور جولیو ترتزی

فورمیکه – ایتالیا ۵اردیبهشت ۱‍۴۰۲: «یک روز آزادی برای مردم ایران» به قلم سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا به‌مناسبت روز ۲۵آوریل، روز آزادی ایتالیا از فاشیسم.

بسیار مهم است که دولتها و قانونگذاران غربی بدون تأخیر بیشتر گسترده‌ترین حمایت را از مردم ایران در مبارزه برای یک ایران دموکراتیک بر مبنای جدایی دین از دولت و علیه فاشیسم آخوندی به‌عمل آورند.

ایتالیاییها روز ۲۵آوریل رهایی از نازی-فاشیسم را جشن گرفتند. روز آزادی باید به‌معنای یادبودها، آگاهی و تعهد به تأیید ارزشهای کشورمان باشد. بسیاری از ایتالیایی‌ها جان خود را فدا کردند و برای آزادی جنگیدند که ارزش پایه‌یی اتحاد ایتالیا و کل رنسانس بود. یک ارزش مطلق در اروپا در طول جنگ سرد، که توسط پارلمان اروپا در مبارزه با تمام اشکال توتالیتاریسم تأیید شد: این تعهد باید شامل حمایت ملموس از کسانی باشد که برای چهار دهه و با قدرت و موفقیت روزافزون در سال‌های اخیر علیه حکومت دینی هیولایی در ایران قیام کرده‌اند.

انقلاب مردم ایران علیه رژیم خشن و فاسد سلطنت مطلقه شاه محمدرضا پهلوی آغاز شده است. آن انقلاب سپس به حکومت دینی بنیادگرای خمینی تبدیل شد و رنج مردم ایران را تشدید نمود و تاریخ ایران را به اولین دولت تروریستی در جهان تبدیل کرد.

حکومت دزد سالار و نسل کش آخوندها، تنها با قاطعیت، صداقت یک‌سویه، سابقه شخصی و جمعی رهبران سیاسی و سازمانهایی که واقعاً نماینده مردم ایران و مؤلفه‌های بسیار غنی فرهنگی، قومی و مذهبی آنها هستند، می‌تواند به‌طور اساسی تغییر کند.

مطمئناً اکنون زمان ترغیب به «ظهور مجدد» شخصیت‌های مبهم یا کسانی که با رژیم فاشیسم مذهبی سازش کرده‌اند، یا تجربه‌های بسیار غم‌انگیزی که مردم ایران پیش‌تر هم تجربه کرده‌اند، نیست.

از این صفحات، در سال‌های اخیر بارها تلاش شده است تا ماهیت واقعی آخوندهای حاکم و هم‌چنین سرکوب مردم ایران، به جای هدف قرار داردن منافع تجاری در یک بهشت افتصادی توهم‌آمیز در کانون توجه قرار گیرد اما این امر بیش از حد نادیده گرفته شده است. چنانکه نقش بی‌ثبات کننده رژیمی که مشوق و حامی اصلی تروریسم بین‌المللی در خاورمیانه و همه جهان می‌باشد، نیز مورد توجه قرار نگرفته است.

داستان دلخراش مهسا امینی، سرکوب خونین اعتراضات در سراسر ایران، دستگیریها و شکنجه‌های دسته جمعی، اعدام حتی خردسالان، کشتار در خیابانهای شهرها و در نهایت موارد مسمومیت با گازهای سمی در مدارس دخترانه. سرانجام شروع به پاک کردن دود از چشم بسیاری در غرب - به‌ویژه در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن - به‌خصوص در مورد نقش سپاه پاسداران در همه اینها کرده است.

قیام شجاعانه مردم ایران که ماههاست ادامه دارد، از یک‌سو ناشی از وضعیت انفجاری جامعه به‌خاطر ظلم، فقر، تبعیض و فساد حکومتی و از سوی دیگر به پاس چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته در سراسر کشور است.

در این راستا یادآوری قربانی شدن بیش از ۳۰هزار زندانی سیاسی - که اکثریت آنها اعضای "مجاهدین خلق هستند - و در سال۱۹۸۸ (۱۳۶۷) به طرز وحشیانه‌ای قتل‌عام شدند، یک وظیفه است. قتل‌عامی که به دستور خمینی علیه همه اعضا یا هواداران سرموضع مجاهدین خلق و توسط «هیأتهای مرگ» که یکی از اعضای اصلی آن رئیس‌جمهور فعلی رژیم ایران، ابراهیم رئیسی بود، صادر شد.

اما این کشتار هرگز عزم و ارادهٔ اعضای ائتلاف دموکراتیک، یعنی شورای ملی مقاومت ایران را که ۴۲سال پیش برای سرنگونی رژیم آخوندها تشکیل شد خدشه‌دار نکرده و این مقاومتی است که پایه‌های تغییرات دموکراتیک در ایران را پی ریزی می‌کند.

نقش شورای ملی مقاومت تعیین‌کننده بوده است و این یک واقعیت غیرقابل انکار در آگاه کردن افکار عمومی جهان از خطراتی است که این رژیم برای جامعه بین‌المللی به‌دلیل برنامه اتمیِ مخفیِ هنوز در دست توسعه، دارد. و هم‌چنین به‌دلیل نقض سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران و حمایت این رژیم از تروریسم در سطح بین‌المللی.

برنامه ۱۰ ماده‌ای رئیس‌جمهور منتخب مقاومت خانم مریم رجوی که بیست سال پیش اعلام شد، کاملاً نمای یک ایران آینده است که انتخابات آزاد، آزادی اندیشه، بیان و اجتماعات، لغو مجازات اعدام، برابری جنسیتی، جدایی دین از دولت و خودمختاری برای اقلیتها را پیش‌بینی می‌کند. ملیتهای مختلف موجود در کشور و کنار گذاشتن انرژی هسته ای: اگر دقت کنید، همان ارزش‌هایی است که ما در کشورهای دموکراتیک از آنها دفاع می‌کنیم.

مریم رجوی در یک کنفرانس مطبوعاتی که اخیراً توسط «کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد» در مجلس نمایندگان برگزار شد، خواستار تأکید مجدد بر این اصول غیرقابل مذاکره برای ایران آینده شد و از دولتهای غربی دعوت کرد تا به‌طور ریشه‌یی سیاست‌های خود در رابطه با ایران را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و با مردم ایران اعلان همبستگی کنند.

این یک نشان مثبت از بیانیه‌یی است که اکثریت سناتورهای ایتالیایی و بخش بزرگی از نمایندگان مجلس آن را امضا کرده‌اند. این اولین گام به سوی آن چرخش غیرقابل اجتناب در روابط با رژیم تهران است که گامهای ملموسی مانند قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه تروریستی و بسته شدن سفارت‌خانه‌های رژیم ایران که از تروریستها حمایت می‌کنند را در بر دارد.

بنابراین، بسیار مهم است که دولتها و قانون‌گذاران غربی بدون تأخیر بیشتر گسترده‌ترین حمایت را از مردم ایران در مبارزه برای یک ایران دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت تضمین کنند تا بتوانیم به‌زودی همراه با مردم ایران روز آزادی ایران از فاشیسم آخوندها را گرامی بداریم.

(سایت ایتالیایی فورمیکه ۵ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/644e9068-5526-4baf-8ad9-56419a7f866b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات