728 x 90

گرامیداشت ۲۴قهرمان شهید مجاهد خلق در دومین سالگرد حمله سنگین موشکی به لیبرتی ۷آبا ن ۱۳۹۶

--
--
دکتر ماتیو آفورد - نماینده مجلس عوام از حزب محافظه کار
 خانم رجوی، خانمها و آقایان. این یک افتخار و امتیاز بزرگ است که امروز به‌عنوان نماینده پارلمان بریتانیا در اینجا نزد شما حضور داشته باشم. امروز در دومین سالگرد مرگبارترین حملات موشکی به کمپ (لیبرتی) همه ما یاران شجاع‌تان را به‌خاطر می‌آوریم. در حمله‌یی که می‌توانست از آن جلوگیری شود و باید می‌شد. به این دلیل می‌گویم که از اول روشن بود این حملات توسط رژیم ایران برنامه‌ریزی شده و هم هماهنگ شده بود.
 
آنها به خیال خودشان این کار را با این هدف کردند که بتوانند جنبش اپوزیسیون سازمان‌یافته طرفدار دموکراسی، مجاهدین خلق ایران را تخریب کنند. هدف آن این بود که چراغ امید میلیونها ایرانی برای آینده بهتر و ایران آزاد و دموکراتیک را خاموش کنند.
اما عزم جدی برای مقابله با این حملات مرگبار، یک پیام واضح فرستاد که سرکوب خشونت‌آمیز رژیم و سرکوب وحشیانه رژیم را می‌توان شکست داد.
خانمها و آقایان، جنبش شما با رئیس‌جمهور برگزیده‌اش، از چیزی برخوردار است که بسیاری از مردم در خاورمیانه به‌شدت خواهان آن هستند اما از آن برخودار نیستند.
یک رهبر با صلاحیت و قدرتمند که دیدگاه دموکراتیک روشن دارد. خانم رجوی به‌عنوان یک رهبر قوی مسلمان، رهبر یک سازمان پرتوان و سازمانیافته، امید واقعی میلیونها زن ایرانی است. این نشان می‌دهد که همه شما در ایجاد تغییر نقش دارید. ما از این واقعیت قدرت می‌گیریم. همان‌طور که می‌توانیم از لیست‌گذاری اخیر سپاه پاسداران توسط دولت ایالات متحده آمریکا قدرت بگیریم. ما هم‌چنین از گزارشگر ویژه برای ایران قدرت می‌گیریم که اکنون بعد از چند دهه سکوت قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 1367را در یک سند رسمی سازمان ملل ثبت کرده است.
امروز در حالی که دوستان و یارانمان را که در این حملات وحشتناک از دست داده‌ایم به‌خاطر می‌آوریم، باید لحظاتی را هم برای نشان‌دادن موفقیتهایی که داشته‌ایم اختصاص بدهیم.
با آگاهی به ویژگی رژیم ایران می‌دانیم که چه مبارزه‌یی در ماهها و سال‌های آینده در رو در رویی با این رژیم در انتظار ما است. اما من و بسیاری از همکارانم در پارلمان بریتانیا که قدرت خود را از قدرت شما می‌گیریم، یقین داریم که شما می‌توانید پیروزی خود را به دست آورید. ما به تلاش هایمان و مبارزه علیه رژیم ایران ادامه خواهیم داد و از جامعه جهانی خواهان به‌رسمیت شناختن آرمانهای مشروع و دموکراتیک مردم شما خواهیم بود.
در این راستا من هم‌چنان از دولت انگلستان و دیگر رهبران اتحادیه اروپا خواستار نامگذاری سپاه پاسدارن به‌عنوان یک گروه تروریستی خواهم شد و از کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد خواهم خواست که بدین منظور یک کمپین جامع بین‌المللی ایجاد کند.
ما این کار را برای شناسایی همه جنبه‌های قتل‌عام سال 67و شناسایی افرادی که در آن مشارکت داشتند و اکنون در قدرت به‌سر می‌برند، دنبال می‌کنیم تا آنها را به پای میز عدالت بیاوریم. من هم‌چنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از دولت بریتانیا و سایر رهبران اتحادیه اروپا بخواهم که پلاتفرم دموکراتیک ۱۰ماده‌ای خانم رجوی برای آینده ایران را به‌رسمیت بشناسند و حمایت کنند. این یک جایگزین شایسته برای حاکمیت دینی فعلی است.
و نقشه‌مسیر یک ایران آزاد و دموکراتیک و غیرهسته‌یی نشان می‌دهد. ایرانی بدون مجازات اعدام و شکنجه بر اساس حاکمیت قانون، برابری جنسیتی و بر اساس منشور ملل‌متحد برای همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان.
من با تکیه بر این پلاتفرم به دولت ایالات متحده و دولت خودم فراخوان می‌دهم تا از شما و از تلاشهای مردم ایران برای پیشبرد آزادی، حقوق‌بشر و حاکمیت قانون در کشور شما حمایت کنند.

جرج صبرا ـ رئیس شورای ملی سوریه و از هیأت عالی مذاکرات
مبارز محترم خانم مریم رجوی
میهمانان گرامی، خانمها و آقایان
امروز با تمامی احترام به‌خاطر زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، یاد آخرین شهدا از قافله شهدای لیبرتی این‌جا ایستاده‌ایم و هرگز فراموش نمی‌کنیم آن قافله بزرگ شهداء، شهدای واقعی انقلاب ایران سال 1367و هم‌چنین درود می‌فرستیم به صدها هزار شهدای مردم سوریه که روزانه، هر روز و هر ساعت در طی این 7سال به‌شهادت رسیده‌اند. شهدای آزادی و کرامت شهدایی که فقط گفتند می‌خواهیم زندگی کنیم در زمین خودمان، در خانه‌های خودمان با عزت و سربلندی و سیاستهای اشتباه را نپذیرفتند. و من به شما بگویم همانا که قاتل یکی است. آن‌که شهدای سال 1988 (1367) و شهدای 2015 (1394) در لیبرتی را به‌قتل رساند و کسی که به کشتن فرزندان انقلاب سوریه طی 7سال ادامه می‌دهد، همان رژیم قاتل در تهران و کارگزاران آن در سایر پایتخت ها و شبه‌نظامیان بنیادگرا است.
 
 
 
آیا این برای ما، ما سوریه‌ایها و ایرانیان زیاد است که بگوییم خواهان آزادی هستیم مانند مردم سایر کشورهای دنیا؟
یک درود دیگر در قلبم هست که می‌خواهم تقدیم شما بکنم. شما کسانی هستید که از مرگی قطعی خارج شدید. مرگ قطعی در لیبرتی. شما شهدای زنده هستید بین شما و شهادت به اندازه یک ریسمان نازک فاصله بود شما هم‌چنین از شهدای آزادی هستید که سالهای طولانی پایداری، عمر شما را با خود برد فقط به‌خاطر این‌که هرگز نخواستید که تن به خواسته و سیاست آخوندها در تهران بدهید.
شما می‌خواهید که فرزندان مردم ایران تاریخ و تمدنی داشته باشند ولی آخوندها می‌خواهند که تاریخ ایران با ولایت‌فقیه شروع شود. بعد از این طبیعی است که بگوییم نبرد ما یکی است و آنهم نبرد تمامی آزادیخواهان در جهان است.
ما در مقابل بقایای حاکمیت بشار اسد مقاومت می‌کنیم ولی می‌دانیم درد اساسی از بابت ولایت‌فقیه است و سرنگونی این رژیم در تهران تنها خدمت به مردم ایران نیست بلکه خدمتی است به مردم منطقه و خدمتی به آزادیخواهی در جهان و برای انسانیت در این قرن.
چگونه نفوذ رژیم ایران در خاورمیانه گسترش پیدا کرده است؟ دنیا در حقیقت همه اینها را میدیده و می‌شنیده است ولی واقعیت این است که قرار گرفته بود بین ناتوانی و سیاست شک و تردید و ذلت در قبال موضوع آزادی.
آیا دنیا نمی‌بیند آنچه رژیم بشار اسد انجام می‌دهد توسط رژیم آخوندی حمایت می‌شود؟ او بشکه‌های انفجاری را به‌صورت کور و بی‌هدف فقط برای کشتن شهروندان و سپس سلاح شیمیایی استفاده می‌کند و می‌بیند از کشورهای قدرتمند کدامیک از او حمایت می‌کنند. ؟
واقعیت این است فقط ایرانیان و سوریه ایها از آنچه رژیم ایران انجام می‌دهد ضرر نمی‌بینند. نگاه کنید به تابلو! همه مردم خاورمیانه حتی تروریسمی که به اروپا و سایر جاها کشیده شده، ریشه‌اش برمی گردد به همان سیاستی که ولایت‌فقیه در تهران به‌کار می‌گیرد. امیدواریم که یک جبهه، جبهه جهانی و منطقه‌ای، برای مقابله با این برنامه فرقه‌گرایانه و خشونت طلب و تروریستی تشکیل بشود
روح همبستگی و برادری مردم سوریه را که در واقع خواهان رهایی مردم ایران از دست ظالمان هستند به شما تقدیم می‌کنم تا ما هم از ظلم رها شویم، تا جهان از خاطرات دردناک زندانها و زندانیان و طنابهای دار و قتل و شکنجه رها شود.
با تشکر از شما
 
اجیدیوس واریکیس - معاون پارلمان لیتوانی -عضو مجمع پارلمانی شورای اروپا
همکاران محترم، دوستان عزیز، خانمها و آقایان. من مفتخرم که اینجا با شما هستم و از شما تشکر می‌کنم که من را دعوت کردید تا به این کنفرانس مهم بیایم. ما اینجا جمع شده‌ایم تا خاطره همرزمان و دوستان شما را گرامی بداریم. کسانی که جانشان را در حمله وحشیانه موشکی که توسط رژیم ایران طراحی شده بود دو سال پیش در کمپ پناهندگی‌تان از دست دادند. ولی چنین حمله‌یی علیه شما، اعضای مقاومت ایران به‌صورت خیلی روشن اقدامی از روی درماندگی است.
 
 
وقتی رژیم تصمیم می‌گیرد که با افراد بی‌دفاع و غیرمسلح اعضای اپوزیسیون مقابله کند و موشک به شما زد. این گواهی بر استقامت شما و توانمندیهایتان به‌عنوان جایگزین دموکراتیک این رژیم مذهبی حاکم بر ایران است.
خانم رئیس‌جمهور. به‌دلیل فداکاریها و رهبری عالی سازمانتان، شما در یک موقعیت زمانی خاص برای آینده کشورتان قرار دارید.
شما حتماً متوجه شده‌اید که برخی از سیاستمداران از دسترسی به توافقی با رژیم ایران بسیار خوشحال هستند. برخی سیاستمداران با خوشحالی می‌گویند که با دیکتاتورها ملاقات کرده و زبان مشترک با آنها پیدا کردم. بنابراین، بدین معنی است که برخی از سیاستمداران، خوشبختانه نه همه، اما برخی سیاستمداران به‌دنبال قراردادها، درک و فهم‌های مشترک و معاملات با دیکتاتوریها هستند. فکر می‌کنم این بسیار اشتباه است و نباید تلاش کنیم یاد بگیریم چگونه دیکتاتورها را درک کنیم، بلکه باید یاد بگیریم چگونه دیکتاتورها را از میان برداریم.
اگر شما در حال معامله با کشورهای دیکتاتوری هستید، لاجرم منافع شما حمایت از آن کشورها و ثبات‌سازی در آن کشورها ست. معنی تثبیت‌سازی دیکتاتورها چیست؟ بدین معنی است که حفظ آن بر مسند قدرت و ادامه فعالیتهای دیکتاتوری است. بنابراین، ما باید به‌روشنی بگوئیم که ما حامی هیچ معامله‌یی نیستیم، یعنی همین الان.
دولت آمریکا در حال تغییر سیاستهای رهبران گذشته است. اتحادیه اروپا هم، هر چند بسیار کند، قدم به قدم، اما خوشبختانه در حال تغییر رفتار خود است.
ما می‌بینیم و به خوبی درک می‌کنیم چه جنگ وحشتناکی در منطقه شما در جریان است. بسیار وحشتناک است و بسیاری درک نمی‌کنند که چه کسی در حال جنگ با کیست است. طرفهای زیادی اکنون در حال جنگ هستند و بعضاً افراد از من سؤال می‌کنند تو دوست مقاومت ایران هستی، طرف آنها چیست؟ تو از کدام طرف جنگ حمایت می‌کنی؟ جواب من این است که شما یک طرف جنگ نیستید. شما طرف صلح‌آور هستید و شما یک طرف حامی حقوق‌بشر هستید.
اگر ایمان قوی داشته باشید از افرادی که مسلح هستند قویتر هستید. مردان، زنان و کودکان، مردمان کوچک می‌توانند ایمان قوی داشته باشند و این بسیار مهم است.
بنابراین، من مبارزه شما برای مردمتان را تشویق می‌کنم و به شما قول می‌دهم بهترین تلاشهای خود را جهت ایستادن در کنار شما و در حمایت از شما انجام بدهم.
با تشکر از شما
 
دکتر احمد ابوهولی - نماینده پارلمان فلسطین
بسم الله الرحمن الرحیم
بانوی رهبر مریم رجوی، خواهران بزرگوار، برادران مجاهد، ای قهرمانان آزاده مردم ایران، درود و رحمت و برکت خداوند بر شما باد. ما به‌عنوان مردم فلسطین، که تلخی اشغالگری را چشیده و می‌چشد، بیش از هر کس دیگر شما را درک می‌کند و با شما زندگی می‌کند. ما با شما زندگی می‌کنیم و به شهدای شما نگاه می‌کنیم. به این قهرمانان که دو سال پیش شهید شدند و آنهایی که در سالهای گذشته در زندانهای سرکوب ایران به‌شهادت رسیدند.
 
 
 
ما می‌دانیم که هر کس که راه جهاد و مقاومت برای آزادی وطن را انتخاب می‌کند، باید از همین مسیر عبور کند. راهی پر از خارها و توطئه‌ها و دسیسه‌ها از دور و نزدیک، راهی سخت و ناهموار، اما اراده و پایداری آزادیخواهان بی‌گمان پیروز خواهد شد.
وقتی که رهبر شهید یاسر عرفات، در محاصره قرار گرفت، او چهار سال در محاصره بود همان‌طور که شما در کمپ لیبرتی در محاصره قرار داشتید، او در معرض فشارهای زیادی قرار گرفت، همان‌طور که شما در معرض فشار و شکنجه و توطئه‌ها و فشار برای تسلیم قرار گرفتید.
ولی او حرف آخرش را زد و گفت آنها می‌خواهند من اسیر یا اخراج و یا شهید شوم ولی (من می‌گویم) شهید، شهید، شهید
و من می‌بینم که مجاهدین خلق شهدا را تقدیم می‌کنند... . شهید بعد از شهید من پیروزی را در چهره‌های شما می‌بینم و در فداکاریهای شما، در رنجهای شما، در صبر شما و پایداری تان، می گویم که این انقلاب بیاری خدا پیروز می‌شود، پیروز می‌شود، پیروز می‌شود.
ما درباره کمپ لیبرتی می‌شنیدیم و با خانم رجوی در پاریس دیدار می‌کردیم و می‌دیدیم که ایشان و مسئولان مجاهدین خلق چگونه شب و روزشان به هم پیوسته است، چگونه مهارت بخرج می‌دهد در ایجاد یک دیپلماسی، تا جهان را قانع کند و درد و رنجهای شما را به گوش جهانیان برساند، رنجهای این کمپ و درد و رنجهای مردم ایران.
و با ایستادگی شما و فداکاری شما و اراده شما، می‌بینیم که با وجود این تشکیلات عالی، و این چهره‌های پاک و این عزمهای جزم برای فداکاری و فداکردن جان و هستی، امکان ندارد نتیجه آن محقق شدن هدف شما نباشد و از خداوند عزوجل می‌خواهیم که نزدیک باشد. هم‌چنانکه خداوند سبحان در قرآن کریم فرموده است: آیا صبح نزدیک نیست. به یاری خدا صبح با شما و به‌وسیله شما نزدیک خواهد بود.
تشکر می‌کنیم از خانم مریم رجوی، که آرمان فلسطین و طرح ملی ما را دنبال می‌کند و شبانه روز در فلسطین با ما در ارتباط هستند، و از ایشان تشکر می‌کنیم به‌خاطر تبریک ایشان به‌مناسبت آشتی ملی فلسطین، برای رسیدن به وحدت ملی.
تشکر می‌کنم از شما به‌خاطر این سازماندهی عالی و این جمعیت انبوه و از خداوند می‌خواهیم که دیدار با شما نزدیک باشد در حالی‌که شما علامت پیروزی را از تهران نشان می‌دهید و می‌گویید: تهران و ایران آزاد و دموکراتیک. به یاری خدا

دکتر احمد ابو حشیش – معاون دبیرکل پارلمان فلسطین
تشکر می‌کنم. تشکر می‌کنم. وقت شما را نمی‌گیرم و صحبت بیشتری ندارم و همان‌طور که برادرم دکتر احمد (ابوهولی) گفت به شما می‌گویم که با شما در ایران دیدار می‌کنیم. و انقلاب انقلاب تا پیروزی.

ادامه دارد
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b21eb01e-4340-4c52-bb5c-2b6d4d8e1ea6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات