728 x 90

سمیر جعجع: هر نامزد ریاست‌جمهوری لبنان که مورد حمایت حزب‌الله باشد را وتو خواهیم کرد

سمیر جعجع رهبر حزب نیروهای مسیحی لبنان
سمیر جعجع رهبر حزب نیروهای مسیحی لبنان

سمیر جعجع رهبر حزب نیروهای مسیحی لبنان اعلام کرد: این حزب هر فردی را که متحد حزب‌الله باشد و برای ریاست‌جمهوری آینده لبنان معرفی شود رد می‌کند و دولتی را که حزب‌الله در آن باشد تحریم خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز که این اظهارات را مخابره می‌کرد نوشت: انشعاب‌ها در پارلمان لبنان منجر به «تقابلی بزرگ» بین حزب‌الله وابسته به رژیم ایران متحدانش از یک‌طرف و حزب نیروهای مسیحی لبنان خواهد شد.

رویترز افرود: بر اساس گزارش بانک جهانی، لبنان با یکی از بدترین بحرانهای اقتصادی جهان روبه‌رو است و پول ملی این کشور ۹۰درصد از ارزش خود را از سال ‍۳۹۸ از دست داده است.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که اختلافات در پارلمان اجماع در مورد قوانین اصلاحی لازم برای بیرون کشیدن لبنان از بحران را به تأخیر می‌اندازد.

به گزارش رویترز دوره ریاست‌جمهوری میشل عون روز ۹آبان امسال به پایان می‌رسد. سمیر جعجع اعلام کرد حزب او هر نامزد ریاست‌جمهوری را که مورد حمایت حزب‌الله باشد وتو خواهد کرد (رویتر۱۱ خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eaf69bb-0d0e-4c0d-a769-d571a41713ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات