728 x 90

سلیمان العساف تحلیلگر اقتصادی: مجازات شدید آمریکا اقتصاد ایران را زیرضرب برده است

سلیمان العساف تحلیلگر اقتصادی
سلیمان العساف تحلیلگر اقتصادی

مجازاتهای جدید آمریکا علیه رژیم ایران طی سه تا شش ماه دیگر اجرایی خواهد شد مجازاتهایی که به توصیف دونالد ترامپ شدیدترین مجازاتها برای تصفیه حساب با رژیم ایران است.

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا بخش مراقبت از سرمایه‌های خارجی اجرای حکم دونالد ترامپ را که در صدر آن ایجاد محدودیت برای صادرات نفت ایران است بعد از ۱۸۰روز شروع خواهد کرد.

از جمله مجازاتهایی که بر روی رژیم ایران اعمال خواهد شد محدودیتهایی روی فروش دلار به رژیم ایران و خرید طلا و فلزات گرانبها از این رژیم است که بعد از 90 روز اعمال خواهد شد.

علاوه بر این خرید فولاد و آلومینیوم و سرمایه‌گذاری در ایران و تبادلات مالی میان رژیم و مؤسسه‌های خارجی و بانک مرکزی رژیم ایران تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

لایحه مجازات ها علیه رژیم ایران شامل جلوگیری از صادرات خودروهای ساخت ایران نیز می‌شود.

بعد از ۱۸۰روز دامنه مجازاتها بنادر ایران، کشتی‌ها، کارخانه‌های کشتی سازی و نیز صدور فرش و مواد غذایی به کشورهای دیگر را نیز در بر خواهد گرفت.

سلیمان العساف تحلیلگر اقتصادی سعودی به اسکای نیوز گفت:

این تحریمها روی رژیم ایران اثر خواهد گذاشت. چرا که اقتصاد آمریکا تقریباً ۲۰درصد اقتصاد جهان است. آمریکا در تمامی نقاط دنیا حضور دارد با تمامی کشورها رابطه دارد با تمامی شرکتها رابطه دارد و کشورهای جهان نیز با آمریکا رابطه دارند و زمانیکه آمریکا دست به تحریم این رژیم می زند روابط بسیاری کشورها تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرند.

دونالد ترامپ هم گفت هر کس با این مجازاتها مخالفت کند مورد مجازات قرار خواهد گرفت، مثلاً شرکتهای بوئینگ یا ایرباس نمی‌توانند با رژیم ایران همکاری کنند. شرکتهای بزرگ منافعشان با اقتصاد جهانی گسترده تر و عمیق‌تر از رابطه‌شان با اقتصاد ایران است.

اقتصاد ایران حتی دو هزارم اقتصاد جهان نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb9f72d2-2ae7-40e9-87fe-650d3aea43fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات