728 x 90

سقوط یک فروند جنگنده اف ۵رژیم ایران در دزفول

سقوط اف۵ رژیم ایران
سقوط اف۵ رژیم ایران

صبح امروز یکشنبه ۴شهریور ۹۷یک فروند جنگنده اف ۵رژیم ایران در دزفول سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر پیش از ظهر یکشنبه جنگنده اف پنج نیروی هوایی تحت‌امر رژیم ولایت فقیه به خلبانی سرهنگ منوچهر فتاحی هنگام فرود در باند پایگاه چهارم شکاری دزفول به‌علت نقص فنی دچار مشکل شد و سقوط کرد.

عیسی‌زاده فرماندار دزفول در این‌باره گفت: در این حادثه منوچهر فتاحی حین آزمایش هواپیمای تعمیری در پایگاه هوایی دزفول کشته شد ولی دیگر سرنشین این هواپیما زخمی شده که به بیمارستان دزفول منتقل شده است.رژیم آخوندی اطلاعات دیگری از این حادثه منتشر نکرده است.

 

بکارگیری هواپیماهای از کار افتاده به‌دلیل انزوای بین‌المللی

هواپیماهای جنگنده نیروی هوایی تحت‌امر ملاها بسیار قدیمی و از دور خارج محسوب می‌شوند، به‌طور خاص مدل اف ۵، از هواپیماهای دهه هفتاد میلادی ساخت آمریکا می‌باشند که این رژیم به‌دلیل انزوای بین‌المللی، به اجبار بیش از ۴۰سال است که از آنها استفاده می‌کند، و مجبور است قطعات مورد نیاز آن را با چند برابر قیمت از طریق قاچاق وارد کند. هر از چند گاهی نیز یکی از عاملان قاچاق قطعات یدکی مورد نیازش دستگیر و به دست قانون سپرده می‌شوند.

 

قدرت‌نمایی پوشالی با جعل تولیدات چند دهه قبل

خاطر نشان می‌شود که هفته گذشته رژیم آخوندی با به نمایش در آوردن یکی از همین نوع هواپیماهای از کار افتاده، به‌عنوان هواپیمای ساخت این رژیم عقب مانده و گذاشتن نام کوثر بر ان دست به قدرت‌نمایی پوشالی زده بود که پس از مفتضح شدن این ادعا، خبرگزاری تسنیم پاسداران رژیم، دست به ماست مالی زده و نوشت جنگنده کوثر «شباهت بسیار زیادی به جنگنده اف- ۵آمریکا دارد و یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم، کوثر در واقع ارتقای سنگین همان طرح اف پنج است که توسط وزارت دفاع اجرایی شده است». برخی نیز مدعی شدند برای ساخت این به‌اصطلاح جنگنده ساخت رژیم آخوندی از «بدنه اف پنج آمریکا» استفاده کرده‌اند و بقیه قسمت‌های آن کاملاًً «تغییر» کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7c1f8b1-db3f-4025-b1b1-0897876a3c61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات