728 x 90

سفر نخست‌وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به ایران

اعلام سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان
اعلام سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان

یک سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان اعلام کرد هایکو ماس وزیر خارجه این کشور هفته آینده در جریان سفرش به خاورمیانه به تهران خواهد رفت.

این سخنگو افزود انجام این سفر در موافقت و هماهنگی با کشورهای انگلستان و فرانسه صورت گرفته است و وزیر خارجه آمریکا نیز در رابطه با این سفر مورد مشورت قرار گرفته است. خبرگزاری رویترز گفت سفر هایکو ماس با هدف بررسی راه‌کارها برای نجات قرارداد فرسوده اتمی با رژیم ایران صورت می‌گیرد.

هایکو ماس در این سفر همچنین با مقامات کشورهای اردن و امارات متحده عربی دیدار خواهد داشت.

از سوی دیگر یک سخنگوی دولت ژاپن گفت شینزو آبه نخست‌وزیر این کشور به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد و جزئیات این سفر اکنون در دست بررسی است. رسانه‌های ژاپن خبر دادند این سفر هفته آینده خواهد بود. سخنگوی دولت ژاپن گفت تلاش خواهیم کرد تا این سفر یک سفر با معنی باشد. این اولین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن در ۴۰سال اخیر به تهران است.

خبرگزاری رویترز ضمن بازتاب این خبر نوشت: «سفر نخست‌وزیر ژاپن در بحبوحه تنشهای بین آمریکا و رژیم ایران و یک سال بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی صورت می‌گیرد. ماه گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به ژاپن از تلاشهای نخست‌وزیر این کشور در رابطه با مسأله ایران قدردانی کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9ab103d-73fe-4955-9478-a8cee85424fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات