728 x 90

هدف قرار دادن هزاران غیرنظامی در استان حما سوریه توسط نظامیان اسد

حمله نیروهای اسد به غیرنظامیان در استان حما
حمله نیروهای اسد به غیرنظامیان در استان حما
نظامیان رژیم اسد با اسلحه‌های سنگین، گلوله‌های توپ و موشک به سمت هزاران غیرنظامی که در استان حما در مرکز سوریه تحت محاصره رژیم اسد قرار دارند، حمله کردند.

خبرگزاری آناتولی روز پنچ‌شنبه 6مهر 96 با مخابره این خبر افزود:‌ حدود 8هزار غیرنظامی در بخش اکیربات استان حما به‌علت این‌که در خط جبهه درگیری میان شبه‌نظامیان داعش و نیروهای رژیم اسد محصور هستند، نتوانستند به منطقه تحت کنترل مخالفان بروند.

نیروهای رژیم اسد ابتدا اجازه عبور غیرنظامیان این منطقه را دادند اما بعداً هزاران غیرنظامی را در صحرای العذیب منتظر نگه داشت.

روز گذشته مشخص شد که دهها غیرنظامی که خواستند از این منطقه عبور کنند و به راهشان ادامه دهند کشته شده‌اند.

به دنبال اظهارات دیروز استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل مبنی بر آتش گشودن نیروهای رژیم اسد بر روی غیرنظامیان و کشته شدن 80نفر از آنها، ارتباط این موضوع با رژیم اسد مشخص شد.

ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالفان رژیم اسد با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند که رژیم اسد مسئول کشته شدن 80غیرنظامی است.

در این بیانیه آمده است که نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان، در روز سه‌شنبه 4مهر، کاروانی که در مناطق روستایی در شرق استان حما محصور مانده بودند را هدف حمله قرار دادند. در پی آن نیز 80غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باختند.

غیرنظامیان با اسلحه‌های سنگین، گلوله‌های توپ و موشکها در یک صحنه شبیه نسل‌کشی هدف قرار گرفته شدند.

در ادامه بیانیه ضمن محکوم کردن این حمله آمده است: جامعه بین‌المللی به‌دلیل این‌که به نیروهای رژیم اسد، شبه‌نظامیان رژیم ایران و جنگنده‌های نیروهای روسیه اجازه این حملات را می‌دهد مسئول است.

منطقه‌ای که 80غیرنظامی در آنجا کشته شده است، تحت کنترل رژیم بوده و دور از خط مقدم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:‌
 

کشته شدن بیش از ۱۰۰شهروند سوری در بمباران جنایتکارانه ستون کوچ‌ کنندگان در ادلب

شبه‌نظامیان جنایتکار اسد حدود ۱۰۰شهروند از جمله تعدادی زن و کودک را در منطقه وادی‌العذیب در حومه شرقی حما به‌قتل رساندند

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۴مهر ۹۶ با اعلام این خبر افزود: آنها می‌خواستند همراه کاروانهای کوچ‌ کننده به مناطقی در شمال سوریه بروند.

کشته شدن بیش از ۱۰۰شهروند سوری در بمباران جنایتکارانه ستون کوچ‌کنندگان در ادلب

بنا‌ به این گزارش شبه‌نظامیان اسد این مهاجران را که در دهها خودرو و در ستونی در جاده وادی‌العذیب بودند با مسلسل سنگین و توپخانه و موشکهای کورنیت مورد هدف قرار دادند.

در همین حال بمباران مناطق ادلب توسط هواپیماهای روسی نیز ادامه داشت و برای چهارمین بار در این هفته یک بیمارستان را در شهر کفرنبل در حومه ادلب بمباران کردند که به ویرانی این بیمارستان انجامید. این بیمارستان در ماه ۴هزار بیمار را معالجه می‌کرد و ۴۰۰عمل جراحی اجرا می‌کرد.

کشته شدن بیش از ۱۰۰شهروند سوری در بمباران جنایتکارانه ستون کوچ‌کنندگان در ادلب
دیده بان حقوق‌بشر سوریه: در اثر حملات هوایی روسیه در ادلب سوریه ۲۷غیرنظامی کشته شدند

دیده بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در انگلستان گفت حملات هوایی روسیه در روز دوشنبه ۳مهرماه ۹۶در استان ادلب باعث کشته شدن حداقل ۲۷شهروند غیرنظامی شد. رامی عبدل الرحمان رئیس دیده‌بان حقوق‌بشر به خبرگزاری فرانسه گفت: ”حملات هوایی چندین منطقه و روستا را در منطقه جسر الشغور - در مجاورت مرز ترکیه هدف قرار داد که باعث کشته شدن ۲۷نفر از شهروندان غیرنظامی شامل ده کودک گردید“...

بمباران غیرنظامیان در ادلب توسط رژیم اسد و ابراز نگرانی دولت آمریکا

خبرگزاری آناتولی ترکیه ۲مهر ۹۶خبرداد:
در ادامه حملات شدید هوایی علیه غیرنظامیان در ادلب در شمال سوریه که تحت کنترل رزمندگان بوده و منطقه عاری از تنش اعلام شده است، دست‌کم ۴غیرنظامی جان باختند و ۱۱نفر دیگر نیز زخمی شدند.

هم‌چنین شهر خان شیخون و روستاهای آن هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

مصطفی حاج یوسف، مسئول دفاع مدنی ادلب معروف به «کلاه سفیدها گفت: 'جنگنده‌ها در محدوده‌های ۱۰۰کیلومتری اقدام به حمله می‌کنند. در حملات امروز دست‌کم ۴نفر کشته و ۱۱تن دیگر نیز زخمی شدند. عملیات امداد و نجات برای افرادی که زیر آوار مانده‌اند، ادامه دارد.

گفتنی است طی ۶روز اخیر در ادلب حداقل ۴۶غیرنظامی در حملات هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌یی از حملات هوایی به غیرنظامیان در ادلب ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد: «در این حملات کارکنان خدمات درمانی و دفاع مدنی هدف قرار می‌گیرند، این حملات از سوی رژیم اسد و متحد وی روسیه صورت می‌گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/550964a3-788a-4bf6-878d-8b9a9d07a539"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات