728 x 90

سفارت آمریکا در پرتغال‌: بحران آب در ایران و میلیاردها دلار هزینه جنگهای نیابتی

بحران آب در ایران و هزینه‌های میلیاردی رژیم ایران در جنگهای نیابتی
بحران آب در ایران و هزینه‌های میلیاردی رژیم ایران در جنگهای نیابتی

سفارت آمریکا در پرتغال با عنوان «ایران با یک بحران شدید آب مواجه است» گزارشی را در توئیتر منتشر کرده است.

در این گزارش هزینه میلیاردها دلار توسط رژیم ایران در جنگهای نیابتی سوریه و یمن و .... و از آنطرف به نابود کردن کشور که خشکسالی و کمبود آب، بیکاری، عدم تامین نیازهای پایه ای مردم، سدسازیهای بی رویه و تغییر مسیر جریانهای آب توسط ارگانهای وابسته به خامنه ای اشاره شده است.

 در این گزارش آمده است: با وجود این‌که ارزش ریال تقریباًً ۷۰درصد سقوط کرده است، رژیم ایران، میلیاردها دلار در جنگهای نیابتی در سوریه، عراق، و یمن هزینه می‌کند. تقریباًً ۹۷درصد کشور تحت تاثیر بدترین خشکسالی در نیم قرن گذشته قرار گرفته است. کمبود گسترده آب و برق کشور را به ستوه آورده است، و (موج) عظیمی از بیکاری و یک اعتراضات عمومی گسترش یابنده (نیز) وجود دارد. رژیم ایران نیازهای پایه‌یی مردم را برآورده نمی‌کند.

 

 

 

از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹، با سوء مدیریت و پروژه‌هایی که (سودش) به جیب مقامهای فاسد می‌رود، این رژیم سرزمین حاصلخیز ایران را نابود کرده است.

بیش از ۶۰۰سد ساخته شده، و مسیر تاریخی جریان آب را تغییر داده و منابع حیاتی برای کشاورزان را به ته رسانده است.

همزمان با افزایش رشد جمعیت، این رژیم نیاز داشت که کشاورزان مواد غذایی بیشتری تولید کنند.(اما) به‌طور بی‌حساب و کتابی، اجازه دادند که کشاورزان بدون هیچ محدودیتی، و بدون نگرانی از پایداری (این منابع) چاه حفر کنند. بعد از ۲دهه، دریاچه ارومیه،که یکی از بزرگترین دریاچه‌ها در خاورمیانه است به ۵درصد میزان قبلی خودش رسیده است. رود زاینده رود، که زمانی مسیر آبی اصلی در قلب سرزمین ایران بود، کاملاً خشک شده است. این تغییرات شگفت، نتایج عظیمی را ببار آورده است. با زمینهای کشاورزی از بین رفته و ترس از (کمبود) آب، میلیونها کشاورز، به‌اجبار از سرزمینهای خودشان به سمت زندگی در شهرها رانده شده‌اند.

شهرهایی مانند تهران، جایی است که مردم، در صورت مواجه شدن با کمبود آب و منابع محدود، با بقا، دست و پنچه نرم می‌کنند. گسترش بحران آب در ایران بسیار ساده قابل مشاهده است، ولی این رژیم هم‌چنان مسیر آبراهها را تغییر می‌دهد و سدهای بیشتری برای سودهای مالی پیمانکاران سپاه پاسداران و تجارت عظیم (افسانه‌ای خود) می‌سازد. این رژیم می‌داند که فاجعه زیست محیطی نزدیک است،اما، زور، ستیزه‌جویی و اعمال نفوذ بر روی معیشت مردم ایران را انتخاب می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6179eba1-ea4b-4c24-b3d9-5a1327593951"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات