728 x 90

افزایش نرخ دلار و بی‌کفایتی دولت آخوند رئیسی

افزایش نرخ دلار
افزایش نرخ دلار

به گزارش روزنامه حکومتی انتخاب امروز یکشنبه ۴دی؛ دلار در بازار آزاد با قیمت ۴۱هزار تومان معامله می‌شود.

روح‌الله ایزدخواه نماینده خامنه‌ای از تهران در مجلس ارتجاع افزایش نرخ ارز در دولت ابراهیم رئیسی را به اعتراضات مرتبط ندانست و خطاب به دولت گفت افزایش نرخ ارز را «بی‌دلیل به اغتشاشات و یک ماه اخیر حواله ندهید».

این نماینده حکومتی افزود: «در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶هزار تومان و امروز ۳۹هزار تومان است. یعنی قریب به ۵۰درصد، نرخ ارز افزایش داشته است».

این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی پیش‌تر گفته بود اعتراضهای سراسری چند ماه گذشته بر بازار ارز در این کشور تأثیر گذاشته است.

از سوی دیگر غنی نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ارتجاع در جلسه امروز گفت: «دلار شده ۴۰هزار تومان و روزبه‌روز پول مردم دود می‌شود و به هوا می‌رود. در این خصوص تیم اقتصادی دولت که تیمی ناهماهنگ و فاقد فرماندهی مشخص است، باید حتماً به مجلس پاسخگو باشند».

روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس آخوندی با اشاره به بی‌کفایتی دولت رئیسی گفت: در شروع این دولت نرخ ارز ۲۶تومان بود و امروز ۳۹تومان است یعنی ۵۰درصد افزایش نرخ ارز داشتیم اقایون حواله ندهند به اغتشاش حواله ندهند به یک ماه اخیر آقا دست فرمان شما در مدیریت ارز همان دست فرمان دولتهای قبلی ست؛ کشور جنگ‌زده سوریه هشت برابر قدرت پولش از ما بیشتر است چرا؟ چون داره مدیریت می‌کنه بازار غیررسمی‌اش را...

نماینده رژیم از صومعه سرا نیز بی‌کفایتی دولت رئیسی را برجسته کرد و گفت: ۹۰درصد ارز خارجی کشور از محل صادرات پتروشیمی، فروش نفت و سایر منابع در اختیار دولت است و وضعیت امروز نتیجه عدم مدیریت درست آقایان است، آیا دولت توانست به شکلی سیاست‌گذاری کند که مردم نگران آینده نباشند؟

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس ارتجاع گفت: در قانون بودجه امسال نرخ ارز ETS را قرار دادیم اما سؤال این است که چرا دولت در این راستا عمل نکرده است؟ الآن فاصله میان نرخ نیمایی و نرخی که در بازار آزاد است، همان شکافی است که در گذشته درباره نرخ ارز ۴۲۰۰تومانی و نرخ ارز آزاد وجود داشت؛ در گزارش کمیسیون اقتصادی آمده که ETS اجرایی نشده است؛ موضوع ما این است که چرا دولت و بانک مرکزی قانون را اجرا نکرده است؟ امروز ۷ نوع نرخ ارز در بازار است؛ این از کجا آمده است؟ در کجای دنیا شاهد این همه تنوع در قیمت دلار هستیم؟

این عضو هیأت رئیسه مجلس ارتجاع با بیان این‌که روزانه یکصد هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد متمول توزیع می‌شود، ادامه داد: در گزارش مطرح شده ۳میلیارد دلار ارز به سایرین ارائه شده است؛ چرا شفاف گفته نمی‌شود که این سایرین چه کسانی هستند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24a0797e-328b-482f-acd1-b5f68151f1ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات