728 x 90

سخنگوی کمیسیون مجلس ارتجاع: احتمال دارد حدود ۶-۵هزار ماشین در نطنز دچار آسیب شده باشند

مالک شریعتی
مالک شریعتی

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع روز سه‌شنبه ۲۴فروردین درباره انفجار در تأسیسات سایت اتمی نطنز در تلویزیون شبکه سه رژیم گفت: احتمال دارد که حدود ۵ - ۶هزار ماشین آنجا دچار آسیب شده باشند...

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع افزود: اتفاقی که اونجا افتاد به برق رسانی به ماشینهای سانتریفوژ آسیب وارد شده، در این حادثه تروریسم هسته‌یی که سایبری بودنش هنوز اثبات نشده حتی ممکن است انفجار از داخل بوده باشد انفجاری محدود، چون بعضی از این تأسیسات، تأسیسات خیلی حساسی است در حد یک عدس اگر یک انفجار کوچک انجام بشه در یکی از این مراحل ممکن است کل اون ماشین را از کار بیندازد و دیگه قابل استفاده نباشد. این تأسیسات برق هم تأسیسات اصلی برق هست هم تأسیسات فرعی و به‌اصطلاح برای روز مبادا هم از بین رفته و باعث شده که ماشینهای در حال کار لطمه بخورند. چون حساسیت گردش این ماشین‌ها شما مثلا هزار دور در ثانیه را تصور بکنید تا می‌گوییم هزار و یک‌هزار دور چرخیده و وقتی برق ناگهان قطع میشه این نوسان و فرکانسی که ایجاد می‌کند باعث میشه این ماشین کرش بکند. احتمال دارد که حدود ۵ - ۶هزار ماشین آنجا دچار آسیب شده باشند. دارند بررسی می‌کنند که کدام ماشینها دچار آسیب شدند و ما را دچار یک اشکالی می‌کند که من نمی‌خواهم توضیح بدهم.

 

مالک شریعتی افزود: ماشینهای فعال زنجیره‌های فعال و محل حادثه ببینید عمده سالنهای ما در نطنز است به‌خاطر محدودیت فضا در فردو دو تا سالن بیشتر نداریم و محدودیت داریم یعنی تقریباً ظرفیت نطنز حدود ۱۵برابر فردو است.

غنی‌سازی ۲۰درصد ما در فردو هست اون سالنی که به‌خاطر برجام برچیده شده بود هم‌چنان برچیده شده هست تمام ستون ها و ماشین‌هایی که جدا شده بود همان کنار هنوز هست یعنی کاملاً سالن یک در فردو کاملاً واقعاً هم باعث تأسف و حسرت بود این چیزی که ما دیدیم یک اتفاقاتی که افتاده بود.

بیشتر بدانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e73cc57a-95e1-4aa9-8934-88fbb5d851ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات