728 x 90

سخنگوی قضاییه آخوندی در واکنش به محکومیت جهانی اعدام۲نوجوان ۱۷ساله، از این جنایت حمایت کرد

سخنگوی قوه قضاییه رژیم آخوندی
سخنگوی قوه قضاییه رژیم آخوندی

سخنگوی ماشین اعدام و شکنجه رژیم آخوندی در واکنش به محکومیت گسترده اعدام ۲نوجوان ۱۷ساله انجام این جنایت را مورد تأیید قرار داد.

سخنگوی قضاییه آخوندی که اخیراً توسط آخوند جلاد رئیسی به این سمت گماشته شده است مدعی شد که سن این دو قربانی بیشتر از «میزان اعلامی‌ بوده» و گفت: «سن و سال مورد ادعای مجامع مدعی دروغین حقوق‌بشر با واقعیت این پرونده انطباق ندارد».

 

اعدام این دو نوجوان ۱۷ساله به‌طور گسترده مورد انزجار مجامع جهانی قرار گرفت. میشل باشله کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد گفت از اعدام این دو کودک بهت‌زده شده‌ام.

 

به این دو نوجوان قبل از اعدام شلاق زده شده بود و اعدام قریب‌الوقوع آنها به خانواده آنها اطلاع داده نشده بود. دفتر کمیساریای عالی حقوق‌بشر سازمان ملل ‌متحد تأکید کرده بود گزارشات حاکی از آن است که این دو نوجوان از یک محاکمه عادلانه برخوردار نبودند و به‌زور از آنها اعتراف گرفته شده بود.

سازمان عفو بین‌الملل با صدور اطلاعیه‌یی در این‌باره گفت:‌ این اقدام اوج بی‌اعتنایی مقامات رژیم ایران به قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر و نقض بیرحمانه حقوق کودکان است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4f5688a-23ea-4147-897e-19e9fda4f69c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات