728 x 90

سایه سیاه خشک‌سالی بر مازندران!

وضعیت شالیزارهای مازندران
وضعیت شالیزارهای مازندران

در حالی که سونامی بی‌آبی و خشک‌سالی تمام ایران را زیر سایه سیاه و شوم خود گرفته است و بحران ناشی از کم‌آبی روزبه‌روز تشدید می‌شود رژیم تبهکار آخوندی بدون داشتن هر گونه طرح و برنامه برای جلوگیری یا کاهش این بحران، هم‌چنان با ادامه دادن به سیاستهای خانمان بربادده باندهای غارتگر آب، مردم محروم‌مان را با بحران جدیدی با ابعاد تخریبی بزرگ مواجه ساخته است.

ابعاد عمیق این بحران آخوند‌ساخته که در حال حاضر سراسر میهن اسیر را دربرگرفته است تا آنجا دامن‌گیر مردم محروم میهن گشته است که خبرگزاری حکومتی ایسنا ۹اسفند ۹۶ تحت عنوان ۹۷درصد کشور گرفتار خشک‌سالی است به‌نقل از یکی از کارگزاران حکومتی چنین اعتراف می‌کند: «بخش‌های وسیعی از استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی، اصفهان، مرکزی، زنجان با خشکسالی بسیار شدید دست و پنجه نرم می‌کنند».

بحران بی‌سابقه کنونی آب که رژیم دجال آخوندی تحت عنوان خشک‌سالی از آن نام می‌برد در حالی دامن‌گیر تمامی استانهای میهن شده است که رژیم ضدمردمی آخوندی از سالها قبل در تلاش برای باز کردن جای پایی برای صدور تروریسم به کشورهای منطقه به انتقال آب به کشورهای همسایه پرداخت.

شاهد بر این مطلب اعتراف رسانه حکومتی مو سوم به جام جم آنلاین ۲۲آذر ۱۳۸۲ تحت عنوان امضاء سند انتقال آب ایران به کویت می‌باشد که در آن آمده است: «سند انتقال روزانه ۹۰۰هزار مترمکعب آب از ایران به کویت، روز گذشته در تهران امضاء شد. این توافق‌نامه از سوی حبیب‌الله بی‌طرف، وزیر نیرو و احمد فهدالاحمد الجابر الصباح، وزیر انرژی کویت امضاء شد. بر اساس این سند، دو طرف با انتقال روزانه ۹۰۰هزار مترمکعب آب شیرین از طریق خط‌لوله از ایران به کویت با توجه به شرایط جوی آب و هوایی و کاهش آب در دوره‌های خشکسالی و شرایط غیرعادی توافق کردند. بر اساس این توافق، کویت طی ۳۰سال آینده، سالانه ۳۰۰میلیون مترمکعب آب شیرین مازاد بر نیاز جمهوری اسلامی ایران را خریداری می‌کند».

این مهره حکومتی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت قرارداد صادرات آب ایران به کویت و تاثیر آن بر اقتصاد و تأمین آب شرب کویت آن را نقطه عطفی در روابط تهران و کویت خوانده و با وقاحت تمام ادعا می‌کند: «این آب، مازاد بر نیاز کشور است و درآمد ارزی حاصل انرژی برای توسعه منابع آب کشور به‌خصوص در منطقه خوزستان هزینه خواهد شد».

انتقال آب به کشورهای منطقه در راستای سیاستهای تروریستی رژیم در حالی صورت می‌گیرد که مردم محروم خطه زرخیز خوزستان در اعتراض به بی‌آبی و کم‌آبی از دیرباز به‌صورت مستمر و روزانه خشم و نفرت خود را نسبت به حاکمیت پلید آخوندها در خیابانهای تمامی این استان ابراز داشته و می‌دارند.

در سایه چنین سیاستهای به‌غایت ضدملی و خانمان بربادده است که اکنون رسانه‌های حکومتی از خشک‌سالی و کمبود آب در استان مازندران یکی از پرباران‌ترین استانهای کشور و از اصلی‌ترین کانونهای کشاورزی میهن پرده برمی‌دارند و اعلام می‌کنند اکنون مشکل کم‌آبی در مازندران به سمت فاجعه پیش می‌رود.

نگاهی گذرا و فهرست‌وار به اعترافات رسانه‌های حکومتی ابعاد عمیق سیاستهای ضدملی و ضدمردمی دیکتاتوری غارت و چپاول آخوندی را در زمینه به‌باددادن حرث‌ونسل این منطقه از میهن بیش‌‌از‌پیش برملا می‌کند.

- ارگان تروریستی قدس موسوم به تسنیم ۳۰خرداد ۹۷ تحت عنوان «خشک‌سالی در مازندران، مزاحی که به واقعیت تبدیل شد» این‌چنین اعتراف می‌کند: «بیان خشک‌سالی برای استانهای شمالی از جمله مازندران که تا همین چند سال پیش بیشتر شبیه مزاح بود، اکنون به واقعیتی تبدیل شده که همگان با استناد به آمار و ارقام نگران‌کننده درباره آن هشدار می‌دهند و خواستار چاره‌اندیشی فوری هستند». ارگان تروریستی قدس در تکمیل اعترافاتش ضمن اذعان به سیاستهای خانمانسوز رژیم در تخریب و انهدام زیست‌بوم سایر استانهای میهن چنین نتیجه‌گیری می‌کند: «بدانیم اگر هر مدیریتی در جنوب و مرکز ایران داشتیم اگر همان مدیریت در مازندران اعمال شود قطعاً ما دچار چالشی عمیق‌تر از جنوب ایران خواهیم داشت. در آن منطقه کم‌آبی داشتند ولی مشکلی نیست. اکنون مشکل کم‌آبی در مازندران به سمت فاجعه پیش می‌رود و امکان بازیابی آب نیست».

- خبرگزاری حکومتی ایرنا ۳۱خرداد ۹۷ تحت عنوان «کل مازندران درگیر خشک‌سالی» است مجبور به اعتراف می‌شود که: «از ابتدای مهر سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، کل مساحت استان متأثر از انواع خشک‌سالی بوده است و در ارتفاعات شهرستان ساری و سرشاخه‌های آبی این حوزه شدیدترین نوع خشک‌سالی یعنی خشک‌سالی بسیار شدید و در گستره زیادی از نواحی میان‌بند شهرستان ساری، نواحی میان‌بند و بالا‌دست سوادکوه و سوادکوه شمالی، تنکابن، چالوس و بخشی از شهرستان نوشهر و رامسر نیز خشک‌سالی شدید اتفاق افتاده است».

این منبع هم‌چنین به تبعات دیگر تخریب و انهدام محیط‌زیست در استان مازندران توسط آقازاده‌های فاسد حکومت اعتراف کرده و اضافه می‌کند: «همچنین چرای بی‌رویه دام در ارتفاعات، انشعاب بیش از حد منابع آب در ویلاهای بالادست استان و ورود پساب این ویلاها به رودخانه‌ها موجب آلودگی منابع آبی و از دست رفتن بخشی از منابع آبی مازندران گردیده است». ایرنا با تأکید به این‌که «طبق استانداردهای بین‌المللی هیچ کشوری حق برداشت بیش از ۴۰درصد آب تجدیدناپذیر خود را ندارد اما متأسفانه در ایران تاکنون بیش از ۶۰درصد برداشت شده است» گزارش خود را پایان می‌دهد.
- خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۷خرداد ۹۷ تحت عنوان گلستان هم تسلیم خشک‌سالی شد وجه دیگری از بحران آخوند‌ساخته کم‌آبی در میهن دربند را به تصویر کشیده و می‌نویسد: «استان شمالی گلستان که روزگاری سرزمین پُرآب محسوب می‌شد این روزها با تداوم کاهش بارندگی و دبی رودخانه‌ها و خالی شدن سدها ناگزیر تسلیم خشک‌سالی شده است... شاید کمتر کسی باور کند که اکنون آب آشامیدنی ۱۱۰روستای گلستان با تانکر تأمین می‌شود موضوعی که به‌گفته مدیرعامل آبفای روستایی در فصل تابستان ۱۷۱روستای دیگر هم به جمع آن اضافه می‌شود».

خبرگزاری حکومتی ایرنا هم‌چنین ضمن ابراز نگرانی از دورنمای تیره و تار زیست‌بوم استان مازندران ادامه می‌دهد: «اگر وضعیت به همین منوال پیش رود و مدیریت توامان عرضه و مصرف نداشته باشیم، رودخانه‌های گلستان فصلی شده و به نسبتی که آورد رودخانه کم شود آلایندگی هم بیشتر می‌شود».

- خبرگزاری سپاه پاسدران موسوم به فارس ۲۳اسفند ۹۶ تحت عنوان کشاورزان مازندران در آستانه فاجعه‌‌یی بزرگ/ مرگ برنج با سوءمدیریت مسئولان در ذخیره‌سازی آب مجبور به اعتراف می‌شود که: « بحران آب؛ واژه‌‌یی که دست‌کم در مازندران قابل‌درک نیست و در تصورات نیز وجود ندارد که استان پُرآب مازندران با این همه بارش‌ها و رودخانه‌های همیشه خروشان روزی دچار بحران آب شود، اما طی سال‌های اخیر معضل کم‌آبی به یکی از مهم‌ترین تهدیدهای استان مازندران تبدیل شده و هر ساله زنگ خطر این بحران بیشتر از قبل به گوش مردم و مسئولان رسیده است».

سایت حکومتی کاسپین ۲۴ - ۹خرداد ۹۷ تحت عنوان «شالیزارهایی که نفس‌های آخر را می‌کشند» در ارتباط با وضعیت دردناک کشاورزان این منطقه که دیگر نمی‌توانند به کشت سالیانه بپردازند می‌نویسد: «از ممنوع شدن ناگهانی کشت برنج در استان گرفته تا بلاتکلیفی در معرفی کشت جایگزین و بی‌مدیریتی در ذخیره‌سازی آب‌های سطحی، دست به دست هم داده تا کشاورزان مازندرانی یکی از سخت‌ترین سال زراعی خود را تجربه کنند. صدها هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان به‌علت خشک‌سالی و استفاده از آب‌های شور زیرزمینی نفس‌های آخر خود را می‌کشد و در معرض نابودی کامل قرار دارند».

از میان این اعترافات ناچیز رسانه‌های حکومتی به‌خوبی می‌توان دریافت که سونامی کمبود آب در کشور که رژیم دجال آخوندی تحت عنوان خشک‌سالی از آن نام می‌برد، تماماً ناشی از غارت گسترده منابع آبی توسط باندهای چپاولگر وابسته به سپاه پاسداران در مصرف آبهای تجدیدشونده که در ایران بیش از ۲۰درصد فراتر از استاندارهای بین‌المللی است برمی‌گردد. در حالی که تحقیقات محققان جهان نشان داده است که خشک‌سالی تنها باعث کاهش ۵درصدی بارش در ایران می‌باشد و سیاستهای ضدملی و غارتگرانه حاکمیت آخوندی عامل اصلی بحران کنونی آب در میهن آخوندزده ایران به‌شمار می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4fe8829-94a0-4580-94fa-ddd449ed81c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات