728 x 90

سایت دیپلماتیک: مقام اروپایی متن ایران را به باد انتقاد می‌گیرد: «ما را خیلی به عقب برد»

مذاکرات وین - عکس از آرشیو
مذاکرات وین - عکس از آرشیو

سایت دیپلماتیک روز ۱۱شهریور در مطلبی به‌قلم نویسنده لورا روزن نوشت: یکی از مقامهای اروپایی گفت: "ایران ما را بسیار به عقب برده است. بسیار دشوار است که بدانیم آیا این قابل رفع است یا خیر."

دیپلماتیک نوشت: یکی از مقامهای سه طرف اروپایی توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران، پاسخی را که ایران شب گذشته به اتحادیه اروپا ارسال کرد، به باد انتقاد گرفت و گفت که به‌نظر می‌رسد علامتی از آن است که رژیم ایران ممکن است اکنون علاقه‌یی به توافق نداشته باشد.

این مقام E۳ امروز ۱۱شهریور گفت: "ایران ما را بسیار به عقب برده است - در زمانی که به لطف پشتکار هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا و انعطاف‌پذیری همه، تقریباً به آن نقطه رسیده بودیم."

او ادامه داد: «بسیار دشوار است که بدانیم آیا این قابل رفع است یا خیر. در هر صورت، رژیم ایران علامت واضحی داده است که در حال حاضر علاقه‌ای به توافق ندارد».

ایالات متحده پیش‌تر گفته بود پاسخ ایران که پنجشنبه‌شب به متنی که در ۲۴ اوت ارسال کرده بود، «سازنده نبود».

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت: «این یک مذاکره است که به‌طور منظم رفت و آمد دارد. ما در حال بررسی پاسخ و هماهنگی با متحدان خود در E۳ هستیم».

واتسون گفت: برخی شکافها در هفته‌های اخیر بسته شده‌اند، اما برخی دیگر باقی مانده‌اند. رئیس‌جمهور فقط توافقی را منعقد می‌کند که تشخیص دهد به نفع امنیت ملی ایالات متحده است.

لورا روزن در ادامه نوشته است: این مقام اتحادیه اروپا به‌ویژه نسبت به پاسخ جدید ایران برای بازگشایی موضوعی که در پیش‌نویس پیشنهادی قبلی که در ۱۵ اوت ارسال کرده بود، مطرح نکرده بود، انتقاد کرد.

این مقام گفت: این "متن هماهنگ‌کننده در مورد پادمانها را بازگشایی می‌کند، که قبلاً در نهایت حد انعطاف‌پذیری ما قرار داشت و آنها به‌طور ضمنی در پاسخ ۱۵ اوت خود آنرا پذیرفتند."کاملاً غیرمنطقی است. " چرا به‌نظر می‌رسد ایران راه رفته را برمی‌گردد؟

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه رژیم ایران، این هفته در دیدار با همتای روس خود در مسکو، گفت که ایران به‌دنبال تضمینهای قوی‌تر در متن است... .

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز اظهار داشت که فکر نمی‌کند پیشنهادهای ایران بیش از حد بلندپروازانه باشد.

میخائیل اولیانوف در توئیتر نوشت: به نظر می‌رسد پیشنهادهای ایران بیش از حد بلندپروازانه نیستند و می‌توانند به شرط وجود اراده سیاسی لازم برای تکمیل مذاکرات وین مورد توجه قرار گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d39dc16e-5f8d-4f16-bf76-4cc9a9b6f36f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات