728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

دست آورد نظام ولایت برای کودکان: مرگ زودرس و ایدز

-

کودکان
کودکان
در حکومت آخوندی کودکان کشور نیز از شر جنایت و سیاستهای ضدمردمی این رژیم در امان نمانده‌اند. مشکلاتی از قبیل فقر تغذیه، سوء تغذیه و عدم رسیدگیهای پزشکی که باعث می‌شود کودکان کشور فوت کنند همه و همه ناشی از عملکردهای ضد‌مردمی و بی‌کفایتی رژیم است. از آنجایی که هیچ آمار موثق و قابل اتکایی در زمینه مرگ و میر کودکان توسط نهادهای این رژیم منتشر نشده است نمی‌توان بر عمق فاجعه‌یی که در این نظام به کودکان ایرانی وارد می‌شود پی برد. اما آمارهایی که از سوی کارگزاران رژیم و رسانه‌های آن منتشر می‌شود، شایان توجه است و تا اندازه‌ای گویای مصیبتی است که بر کودکان کشور وارد می‌شود.

رونامه حکومتی اعتماد28آذر92 در مقاله‌یی با عنوان 16درصد کودکان به علت نبودن پزشک فوت می‌کنند، به مواردی از مشکلات کودکان که نهایتاً به فوت آنها منجر می‌شود اشاره کرده است. این روزنامه حکومتی به سوء تغذیه کودکان اشاره می‌کند که نهایتاً به مرگ آنها منجرمی شود. روزنامه اعتماد د‌ر این زمینه می‌نویسد: ”آمارهای رسمی از وضعیت سلامت کودکان که می‌تواند در کاهش مرگ مؤثر باشد خبرهای خوبی نمی‌دهد“.

این روزنامه از قول رئیس انجمن پزشکان کودکان می‌نویسد: «روز گذشته هم غلامرضا خاتمی؛ رئیس انجمن پزشکان کودکان، در مراسم افتتاح کنگره اورژانس و بیماریهای شایع کودکان خبر داد که هم‌اکنون 6 درصد کودکان کشور دچار سوء تغذیه هستند».
کارگزار رژیم به نقش فقر مالی خانواده‌ها در سوء تغذیه کودکان اشاره می‌کند که دسترسی نداشتن خانواده‌ها به مواد غذایی به‌ویژه در مناطق محروم کشور، باعث سوء تغذیه در کودکان شده است و می‌گوید: «فقر مالی نیز می‌تواند کودکان را از تغذیه صحیح دور کند. در نقاط محرومی چون سیستان و بلوچستان و اطراف استان کرمان شاهد میزان بیشتری از سوء تغذیه هستیم، چنان‌که در استان سیستان و بلوچستان کمبود ریزمغذی‌ها هم‌چون ویتامین A، B و D به چشم می‌خورد».

معاون بهداشتی وزیر بهداشت به مواردی از مرگ کودکان اشاره می‌کند که به علت عفونتهایی اتفاق افتاده که ریشه در سوءتغذیه کودک داشته است که در فصل سرما سوء تغذیه کودکان به بروز این بیماری در میان کودکان کمک می‌کند. در این زمینه معاون وزیر بهداشت رژیم می‌گوید: «اگر به این مورد به درستی توجه نکنیم، عفونتهای ویروسی به عفونتهای باکتریایی تبدیل می‌شود. همچنین اگر کودک دچار سوءتغذیه باشد، در پی ابتلا به عفونتهای ویروسی به عفونتهای اسهالی نیز مبتلا خواهد شد».
روزنامه حکومتی اعتماد از قول معاون بهداشتی وزیر بهداشت به آمارهای نگران کننده‌یی از مرگ کودکان اشاره می‌کند که علت آنها وضعیت نا بهنجار ارایه خدمات درمانی از طرف بیمارستانهای دانشگاهی و آموزشی برای کودکان بوده است. روزنامه اعتماد از قول مقام وزارت بهداشت رژیم می‌نویسد: «48درصد مرگ کودکان طی سالهای گذشته بر اثر حوادث ترافیکی بوده و وقتی از خانواده‌هایی که فرزندان‌شان فوت کرده‌اند علت فوت را پرسیدیم، 27درصد آنها عنوان کردند که به‌خاطر مشکل مالی درمان فرزندشان را دنبال نکرده‌اند و در مطالعه‌یی دیگر 5/16درصد، علت فوت را عدم ویزیت فوری و در واقع نبود پزشک در بیمارستانهای آموزشی عنوان کردند که این بالاترین عدم حضور در بیمارستانهای آموزشی است که به سوء مدیریت برمی‌گردد که باید با مدیریت حل شود».
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مقایسه شاخصهای مرگ و میر میان کودکان ایرانی با کشورهای پیشرفته، ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی را یک کشور عقب‌افتاده می‌داند.

دست آورد دیگر نظام آخوندی برای کودکان ایرانی بیماری ایدز که رژیم به‌شدت تلاش می‌کند اخبار آن را مخفی نگاه دارد. در این رابطه خبرگزاری حکومتی ایسنا 10آذر از قول حسن هاشمی وزیر بهداشت کابینه آخوند روحانی نوشت شیوع HIV/AIDS در کودکان کار 40برابر متوسط شیوع آن در جامعه است. این خبرگزاری حکومتی در ادامه گزارش خود ازقول وزیر بهداشت روحانی می‌نویسد: ”ابتلای پنج درصدی این بیماری در کودکان کار را داریم یعنی 40 برابر متوسط شیوع این بیماری در جامعه. چنین آماری هشدار دهنده است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c1514fc-0fc6-4164-9af2-387496ff7111"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات