728 x 90

سایت حکومتی: گران شدن ۱۰ درصدی قیمت مسکن در مشهد

گران شدن  قیمت مسکن در مشهد
گران شدن قیمت مسکن در مشهد

سایت حکومتی تجارت نیوز از گران شدن ۱۰درصدی قیمت مسکن در مشهد خبر داد. روزنامهٔ حکومتی مردم‌سالاری هم نوشت: «رشد قیمت مسکن در ایران، به‌ویژه در دو سال اخیر به حدی بوده که به گفتهٔ بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن به ۳۰میلیون تومان رسیده است».

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت نیز اخیراً در گزارشی با عنوان «خانه به‌دوش‌ها»، به غارت مردم ایران و بی‌سرپناهی بخش گسترده‌یی از جامعه اعتراف کرد.

بخش‌هایی از این گزارش:

«تهیه مسکن، معضل جدید ایرانی‌ها در پی گسترش فقر است. بیش از ۲۶میلیون و ۷۰۰هزار تن در سال گذشته در ایران، فقیر مطلق بوده‌اند و با توجه به تورم سرکش، اکنون قطعاً تعداد فقرای مطلق ایران، بسیار بیشتر است. در دو سال گذشته نرخ اجاره‌بها در کلان‌شهرها ۳ تا ۴برابر شده است.

قشر متوسط ناچار است برای تأمین سرپناه به مناطق فقیرنشین شهرها کوچ کند و قشر ضعیف نیز در معرض زاغه‌نشینی اجباری قرار دارد. اجاره اشتراکی خانه، رایج شده، به‌گونه‌یی که دو خانواده متأهل، یک خانه ۷۰ متری را ۳۰۰میلیون تومان رهن می‌کنند.

مردم در حاشیه کلان‌شهرها در بدترین شرایط زندگی می‌کنند و ۹۰درصد از کودکانی که در حاشیه شهر‌های زندگی می‌کنند، مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

پشت‌بام خوابی را دیده بودیم، اکنون بسیاری از مردم به‌دلیل هزینه گزاف رهن و اجاره، در خودرو می‌خوابند.

این در حالیست که شمار کاخ‌هایی در شمال شهر تهران و دامنه کوه لواسانات که با رانت و کوه‌خواری ساخته شده‌اند، فراوان است» (روزنامه حکومتی مردم‌سالاری ۲۴شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0affda5f-edf8-4a95-9888-6e6402596170"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات