728 x 90

سایت آلمانی هایسه: رژیم ایران از دوربینهای شرکت بوش برای تشخیص چهره استفاده می‌کند

دوربینهای نظارتی رژیم آخوندی
دوربینهای نظارتی رژیم آخوندی

سایت آلمانی هایسه در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۱۵مرداد اعلام کرد که رژیم ایران از دوربینهای شرکت بوش برای نظارت بر حجاب اجباری استفاده می‌کند.
سایت هایسه در قسمتی از گزارش خود آورده است: «بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، شرکت بوش Bosch حدود ۸۰۰۰دوربین مداربسته را به رژیم ایران تحویل داد. البته گفته می‌شود نرم‌افزار بیومتریک روی آن نصب نشده است».
البته ادعای عدم وجود نرم‌افزار بیومتریک روی دوربینها در حالی است که به گزارش سایت هایسه «به‌گفته فعالان، نرم‌افزار تشخیص چهره بیومتریک نیز در آن موجود است».
هایسه در ادامه گزارش خود می‌نویسد: «برای اجرای حجاب اجباری، دولت ایران به نظارت بر اماکن عمومی با استفاده از دوربینهای فیلمبرداری، از جمله دوربینهای آلمانی متکی است.

رها بحرینی از عفو بین‌الملل به ARD [کانال یک آلمان] گفت که مقامات سیستم کنترل خود را با فناوریهای مربوطه گسترش داده‌اند. پس از دریافت جریمه از طریق پیامک بر اساس ارزیابی مطالب ویدیویی، بسیاری از زنان مجبور می‌شوند خودروی خود را برای چند هفته رها کنند. ممنوعیت سفر و جریمه اغلب پس از آن اعمال می‌شود».

به گزارش هایسه «کانال تلویزیونی SWR به یافته‌های گروهی از اپوزیسیون ایرانی اشاره می‌کند که گفت، عملا، یک دوربین در گوشه هر خیابان در مرکز شهر تهران وجود دارد.

کانال تلویزیونی SWR علاوه بر این به سندی استناد می‌کند که بر اساس آن یک دوره آموزشی توسط "شرکت بودش"و یکی از شرکای فروش ایرانی در دانشگاه خاتم تهران در سال۲۰۱۷ برگزار شده است. بنابراین موضوعات باید در مورد"تشخیص چهره"،"کشف چهره" و ردیابی (ردیابی) هوشمند اهداف باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30fdd74b-5f49-4345-aec1-cddca7723c61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات