728 x 90

زندان اوین؛ وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین

وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین
وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین

زندان اوین

وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین

به‌دلیل عدم رسیدگی و تأخیر دژخیمان قضاییه رژیم در اعزام وی به بیمارستان

 

زندانی سیاسی بکتاش آبتین، به‌دلیل عدم رسیدگی و تأخیر دژخیمان قضاییه رژیم در زندان اوین در اعزام او به بیمارستان، در حالت کما به‌سر می‌برد. وی روز ۱۴آذر ۱۴۰۰ به‌دنبال وخامت حالش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و پس از چندین روز تأخیر، از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. بکتاش آبتین، از روز ۵ مهرماه سال۱۳۹۹ به اتهامات آخوند‌ساخته ”تبلیغ علیه نظام ”و ”اقدام علیه امنیت ملی“ به ۶سال زندان محکوم شده و به زندان اوین منتقل شد. خبرها حاکی است که این زندانی سیاسی از روز ۱۱دیماه ۱۴۰۰ به‌دلیل وخامت حالش، در وضعیت کمای مصنوعی قرار گرفته است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران روز پنجشنبه ۱۶دی با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد:

مقاومت ایران رژیم آخوندی را مقصر مستقیم وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین می‌داند که نه تنها در دوران پاندمی کرونا از آزادی موقت زندانیان خودداری کرد، بلکه حتی در معالجه زندانیان مبتلا به کرونا و انتقال آنان به بیمارستان نیز مستمراً کارشکنی نمود. دژخیمان خامنه‌ای پس از بروز علائم ابتلا به کرونا و شدت بیماری در آقای آبتین که از مهرماه ۱۳۹۹ در زندان به‌سر می‌برد، تا چندین روز در انتقال او به بیمارستان تعلل و وقت‌کشی کردند، امری که باعث بحرانی شدن وضعیت وی شده است.

در دو سال گذشته و از اولین هفته‌های بروز کرونا مقاومت ایران صدها بار خواستار آزادی موقت زندانیان در دوران کرونا شده است. خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در ۲۱اسفند ۹۸ تأکید کرد: زندانیان و به‌ویژه زندانیان سیاسی باید فوراً و بدون هیچگونه وثیقه و قید و شرط آزاد شوند والا فاجعه کرونا در زندانها امان نخواهد داد و در ۷فروردین ۹۹ گفت این یک جنایت بزرگ علیه بشریت است که رژیم آخوندی از آزاد کردن زندانیان در دوران پاندمی کرونا خودداری می‌کند. وی بارها خواستار مداخله جامعه جهانی برای وادار کردن رژیم به آزادی زندانیان شده است.

مقاومت ایران ضمن آرزوی بهبودی سریع برای آقای آبتین ملل متحد و ارگانهای ذیربط را به اقدام فوری برای رفع هر گونه محدودیت در معالجه بکتاش آبتین فرا می‌خواند و بار دیگر خواستار اعزام یک هیأت بین‌المللی برای تحقیق پیرامون وضعیت زندانهای ایران و فجایع ناشی از کرونا در میان زندانیان می‌باشد.

 

در پی وخامت حال زندانی سیاسی بکتاش آبتین، جمعی از زندانیان سیاسی زندان اوین طی نامه‌یی عدم رسیدگی به این زندانی سیاسی را محکوم کرده و خواهان اقدام فوری برای جلوگیری از کشتار زندانیان سیاسی از طریق عدم رسیدگی به بیماران توسط رژیم شدند.

در نامه زندانیان سیاسی زندان اوین چنین آمده است: «زندانی سیاسی بکتاش آبتین در وضعیت بسیار وخیم و نگران‌کننده‌ای در بیمارستان بستری شده است. مأموران اوین مطابق با رویه رایج و سیستماتیک خود، در انکار وقیحانه بیماری زندانیان و عدم تأمین دارو، این بار نیز با وجود بروز علائم شدید کرونا در این زندانی سیاسی، به مدت دو هفته از اعزام وی به بیمارستان به‌طور عامدانه خودداری کردند و تنها پس از اعتراضات بسیار و در شرایطی که علائم بیماری‌اش بسیار شدیدتر شد، حاضر شدند ایشان را به بیمارستانی در خارج از زندان اعزام کنند و سپس به طرز شیادانه‌ای او را به‌عنوان زندانی اعزام شده به مرخصی، ثبت کردند. اینها بار دیگر ثابت می‌کند که رژیم جنایتکار ولایت فقیه با تغییر تاکتیک در روش قتل‌عام زندانیان سیاسی، به‌دنبال جولان ویروس کرونا با عدم تأمین کمترین نیازهای بهداشتی و درمانی لازم و عدم اعزام زندانیان به بیمارستان، زندان را به قتلگاه زندانیان تبدیل کرده است. لذا ما جمعی از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین در بند ۸ زندان اوین، توجه نهادهای بین‌المللی و هم‌چنین همه وجدانهای بیدار و آگاه را به وضعیت وخیم زندانی سیاسی بکتاش آبتین جلب کرده و هر گونه اقدام فوری و حقیقی را برای محکومیت رژیم آخوندی در نقض گسترده حقوق‌بشر و جلوگیری از تکرار این جنایتها فرا می‌خوانیم». (مجاهدین ۱۶دی۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b0385a0-3a64-4b80-a0a7-04d7d1abc598"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات