728 x 90

زمینه‌چینی برای گران کردن بنزین در عین نگرانی از پیامدهای انفجاری

زمینه‌چینی برای گران کردن بنزین
زمینه‌چینی برای گران کردن بنزین

حسین آقایان، مدیر پیشین تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رژیم یکشنبه ۳اردیبهشت اعتراف کرد: کفگیر بنزین به ته دیگ خورده است.

این کارگزار رژیم که تلاش می‌کرد برای گران کردن بنزین و اخاذی بیشتر از مردم زمینه‌چینی کند، اما همزمان به‌بن‌بست رژیم در این زمینه، به‌خاطر وحشت از قیام، اذعان کرد و گفت: «یکی از دلایل رشد مصرف این بوده که قیمت پایین است. وقتی به موقع قیمت بنزین را بالا نبردند، باید به تبعات آن می‌اندیشیدند. اکنون هم اگر اجرایی شود روی تورم اثر می‌گذارد و قیمت دیگر کالاها را بالا می‌برد، اگر هم کاری نکنیم مصرف به‌صورت لجام‌گسیخته افزایش می‌یابد».

روزنامه حکومتی اعتماد هم ۳۱فروردین در مطلبی با عنوان «بازی رسانه‌یی خطرناک با بنزین» نوشت: با جمع‌آوری کارت سوخت جایگاهداران، آن هم در حالی که خیلی‌ها هنوز کارت سوخت شخصی ندارند، مسابقه تازه‌یی میان شایعات درباره تصمیم‌های جدید بنزینی و تکذیب‌های پشت سر هم مسئولان مربوطه به راه افتاده است».

اعتماد هشدار داد: «در فضای مجازی شایعات زیادی درباره گرانی قریب‌الوقوع بنزین شنیده می‌شود و «تکذیبیه» ها هم برای این‌گونه اخبار کارساز نیست. اما هر چه که باشد، نوعی بازی رسانه‌یی خطرناک بر سر گرهی شکل گرفته که از باز کردن با دست، به باز کردن با دندان رسیده است».

محمود خاقانی، مدیرکل پیشین وزارت نفت رژیم هم گفت: دیر یا زود قیمت بنزین تغییر خواهد کرد و زمینه‌های این تغییر نیز (توسط دولت رئیسی) در حال اجرا شدن است. همان‌طور که در مورد نرخ دلار هم شاهد آن بودیم سال گذشته مرتباً تغییر قیمتها تکذیب می‌شد، اما پس از آن دیدیم که فنر نرخ دلار به یک‌باره رها شد.

روز ۱۵فروردین هم روزنامه حکومتی تعادل دربارهٔ آنچه «شایعات دربارهٔ گرانی بنزین» منتشر می‌شود نوشت: «این خبر که بیشتر شبیه شایعه است، از آن‌جایی باورپذیر می‌شود که از ابتدای سال مسئولان دولت، برخی نمایندگان مجلس و رسانه‌های نزدیک به دولت در حال مانور دادن روی رکوردشکنی مصرف بنزین، افزایش قاچاق سوخت و مقصر جلوه‌دادن مردم در این زمینه هستند.

اظهارات و اخباری که بی‌شباهت به اخبار هفته‌های پیش از ۲۴آبان ۱۳۹۸، یعنی آخرین مرتبه‌ای که بنزین گران شد، نیست. البته برخی دست‌اندرکاران هم این موضوع را رد نمی‌کنند و وزارت نفت نیز تاکنون واکنش رسمی به شایعات نشان نداده است» (سایت اعتماد آنلاین ۳اردیبهشت).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dea9a8ca-aff9-429f-96e0-88890c6efe0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات