728 x 90

زلزله در مراکش با هزاران کشته و مجروح + پیام خانم مریم رجوی

زلزله در مراکش
زلزله در مراکش

پیام خانم مریم رجوی:


رویترز ۱۸شهریور نوشت:
تلویزیون دولتی مراکش: آمار کشته‌شدگان زلزله مراکش به ۱۰۳۷ رسید
رویترز: زمین‌لرزه ۷.۲ریشتری که جمعه شب در کوه‌های اطلس مراکش رخ داد، بیش از ۱۰۰۰ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت، ساختمانها را ویران کرد و ساکنان شهرهای بزرگ را مجبور به فرار از خانه‌های خود کرد.


آسوشیتدپرس، ۱۸شهریور:
زمین‌لرزه قدرتمند مراکش بیش از ۸۰۰کشته بر جای گذاشت و به ساختمانهای تاریخی مراکش آسیب وارد کرد.
زمین‌لرزه نادر و قدرتمندی در اواخر شب جمعه مراکش را لرزاند که باعث کشته شدن بیش از ۸۰۰نفر و آسیب رساندن به ساختمانها از روستاهای کوه‌های اطلس تا شهر تاریخی مراکش شد. اما تلفات کامل مشخص نبود زیرا امدادگران تلاش می‌کردند تا از طریق جاده‌های پر از تخته سنگ به روستاهای دورافتاده کوهستانی که بیشترین آسیب را دیده بودند برسند.

 

سی ان.بی.سی نیوز: به روز رسانی زنده زلزله مراکش: تلویزیون دولتی مراکش به‌نقل از وزارت کشور اعلام کرد: حداقل ۶۳۲نفر در زمین‌لرزه‌ای که روز جمعه مراکش را لرزاند، جان باختند و ۳۲۹نفر مجروح شدند. این زمین‌لرزه باعث آسیب دیدن ساختمانها شد و مردم را به خیابانهای شهرهای بزرگ از رباط تا مراکش هجوم برد. مرکز این زمین‌لرزه در ارتفاعات کوه‌های اطلس در حدود ۷۰ کیلومتری (۴۳.۵ مایلی) جنوب مراکش بود.

 

یک زلزله قوی به قدرت ۶.۸درجه در مقیاس ریشتر مرکز مراکش را لرزاند. به‌گفته وزارت کشور باعث مرگ حداقل ۲۹۶نفر شده است. به گفته سازمان زمین‌شناسی آمریکا کانون این زلزله ۷۱ کیلومتری جنوب غربی شهر «مراکش» در عمق ۱۸.۵کیلومتری زمین بود.

زلزله در ساعت ۲۳:۱۱ به‌وقت محلی (۲۲:۱۱ گرینویچ) روی داد.

ویدئوهای تأیید نشده در شبکه اجتماعی «ایکس»  خسارت به ساختمانها و خیابان‌هایی که آوار در آنها ریخته است را نشان می‌دهد. یکی از ساکنان این شهر به خبرگزاری رویترز گفت که برخی ساختمانها در شهر کهن «مراکش» ریخته است.

یک نفر دیگر در این شهر تاریخی گفت: «لرزش بسیار شدیدی» روی داد که باعث «جنباندن ساختمانها» شد.

مرکز زمین‌لرزه یک ناحیه کوهستانی دورافتاده است و لرزش‌هایی هم در رباط، پایتخت، در فاصله ۳۵۰کیلومتری آنجا و هم‌چنین کازابلانکا و صویره گزارش شد.

احتمال ریختن ساختمانها در روستاهای نزدیک کانون زلزله وجود دارد اما با توجه به دورافتاده بودن محل، ارزیابی خسارات، جراحات و کشته‌های احتمالی زمان خواهد برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b7b0cc1-5014-410e-9528-72a07fa181db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات