728 x 90

ریچارد گلدبرگ: تحریمها کمک به مردم ایران است که خواستار تغییر رژیم هستند

ریچارد گلدبرگ
ریچارد گلدبرگ

ریچارد گلدبرگ کارشناس ارشد بنیاد دفاع از دموکراسیها درباره خروج آمریکا از برجام  و اعمال تحریمها  علیه رژیم آخوندی طی مصاحبه‌یی گفت:  برقراری تحریمها در نهایت کمک به تلاش مردم معترض در خیابانهای ایران است که خواستار تغییر رژیم هستند.  وی افزود:‌  اگر آمریکا بتواند در این فرآیند به مردم ایران کمک کند، این کار را خواهد کرد. یعنی کمک به خلاصی مردم از رژیم سرکوبگر، رژیمی که پولهای آنها را در سوریه و یمن هزینه می‌کند به‌جای این‌که برای آنها خرج کند.  

وی افزود: مشخصاً فشار اقتصادی آمریکا، فشار بر رژیم ایران را افزایش خواهد داد. همه ذخیره ارزی ایران در خارج از کشور مسدود خواهد شد. ارزش پول ملی ایران که در حال سقوط است حتی بیش از این هم کاهش خواهد یافت.

روز سه‌شنبه ۱۸اردیبهشت، دونالد ترامپ در سخنانی رسماًً اعلام کرد ایالات متحده آمریکا از توافق جامع هسته‌یی ۲۰۱۵قدرتهای جهانی با ایران خارج می‌شود.

دونالد ترامپ، گفت   رفتار بی‌ثبات کننده رژیم ایران پس از توافق هسته‌یی شدیدتر شده است و آمریکا گروگان این مسائل نخواهد شد.

وی ضمن اعلام خروج آمریکا از توافق اتمی  رژیم ایران، خاطرنشان کرد که آمریکا با متحدان خود مذاکره می‌کند تا به یک تصمیم جدید برای جلوگیری از جاه‌طلبی مخرب ایران برسد.

پرزیدنت ترامپ پیش از این به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی فرصت اصلاح برجام را داده بود و گفته بود اگر این توافق اصلاح نشود، آمریکا از آن خارج می‌شود.

خروج آمریکا از توافق، احیای تحریم‌های اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران را به همراه خواهد داشت؛ تحریم‌هایی که از تیرماه ۱۳۹۴لغو شده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید  رژیم ایران به توافق پایبند نبوده است. بر اساس بندی از قطعنامه ۲۲۳۱که بعد از توافق هسته‌یی در شورای امنیت تصویب شد،  رژیم ایران از آزمایش موشک بالیستیک با قابلیت حمل کلاهک اتمی منع شده است. با این حال رژیم ایران در دو سال اخیر‌ چندین آزمایش موشک بالیستیک داشته است و موشکهای رژیم ایران در دست برخی گروههای تروریستی و شبه‌نظامیان  منطقه دیده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fcc81226-252c-4ab4-a415-d7e8c2a51a7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات