728 x 90

رژیم ایران در دام قضایی خواهد افتاد، ماجرا چیست؟

فعالیتهای کانونهای شورشی
فعالیتهای کانونهای شورشی

متن نیوز-مصر روز ۱۹مرداد درباره خودزنی و شوی مضحک رژیم آخوندی برای پرونده سازی و محاکمه ۱۰۴تن از اعضای مجاهدین نوشت:

رژیم آخوندها در واکنش به سلسه‌ای از ضربات سیاسی مقاومت ایران در صحنه جهانی دست به اقدامی غیرمتعارف زد و تهدید کرد که علیه سازمان مجاهدین خلق ایران اقدام قانونی خواهد نمود. رژیم طی یک اطلاعیه عمومی بیش از صد نفر را با مهلت یک ماهه برای گرفتن وکیل قانونی به دادگاه کیفری استان تهران احضار کرد.

در این بیانیه هشدار داده شده است که طبق قانون، عدم رعایت آن ممکن است به عواقب قانونی منجر گردد.

اگر چه تهدید رژیم به استفاده از قانون علیه مقاومت ممکن است مشکوک به نظر برسد، اما بهیچ‌وجه قابل انتظار نبود... در مواجهه با موج فزاینده بین‌المللی در حمایت از مردم ایران که بهای آن با قیامهای داخلی متعدد و چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته پرداخت شده است، عکس‌العمل رژیم، احضار اعضای سازمان مجاهدین خلق توسط قوه قضاییه که در سراسر جهان به‌دلیل اعدام و شکنجه بدنام است، بود...

از این رو، متوسل‌شدن (این رژیم) پس از چهار دهه قتل‌عام و کشتار مجاهدین خلق و حامیان آن، به نمایشهای قانونی، گواه روشن ضعف و ناامیدی رژیم در مقابل موج فزاینده اجماع بین‌المللی در مورد لزوم پاسخگو بودن رژیم به جنایات فراوان خود از جمله کشتار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران می‌باشد.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، علناً از (این) رژیم به‌دلیل عدم پاسخگویی و مصونیت مداوم در مورد جنایات ارتکابی در ایران، انتقاد کرده و خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره کشتار جمعی زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ گردید.

در شرایطی که جامعه ایران با شرایط انفجاری و مخالفت فزاینده علیه رژیم مواجه است، علی خامنه‌ای به‌شدت نگران مقاومت سازمان‌یافته است و به‌دنبال رویکردهای جدید و هر چند پوچ، برای تقویت روحیه نیروهای رو به زوال خود و القای ترس به جوانان انقلابی است.

پیش از این، رژیم از طریق محاکمات ساختگی و بازی با سیستم قضایی تلاش کرد تا مجاهدین خلق را بدنام کند. در دهه۱۹۹۰، طی پاکسازی وحشیانه مخالفان رژیم موسوم به "قتلهای زنجیره‌ای در ایران"، وزارت اطلاعات رژیم (MOIS) سه کشیش مسیحی را ترور و مجاهدین خلق را به کشتن آنها متهم نمود.

وزارت اطلاعات با سازماندهی یک محاکمه ساختگی و مشارکت سه زن که شهادت دادند اعضای مجاهدین خلق هستند، تلاش می‌کرد این سازمان را مسئول جنایات فجیعش معرفی کند...

به‌رغم شکست‌های گذشته، به نظر می‌رسد استیصال، خامنه‌ای را به تکرار تاکتیک‌های قدیمی ترغیب کرده است و بازی اخیر دید روشنی از نگرانی اصلی خامنه‌ای داده و هدف اصلی تهدیدهای او را آشکار می‌کند.

احمد زیدآبادی، از خودی‌های رژیم، نسبت به عواقب این مانور سیاسی جدید هشدار داد و گفت: ”این محاکمه فرصتی را برای سازمان مجاهدین خلق فراهم می‌کند تا در تبلیغاتش خود را به‌عنوان اپوزیسیون اصلی و قربانی رژیم معرفی کند“ .

روزنامه فرهیختگان وابسته به علی‌اکبر ولایتی مشاور خامنه‌ای نیز هشدار داد که ”حتی در صورت تکمیل روند رسیدگی به پرونده‌ها و محکومیت این افراد، بعید است که این اقدامات منفعت خاصی داشته و آسیبی به سازمان مجاهدین خلق به همراه داشته باشد. . "

با توجه به ایمان راسخ و کارنامه اثبات شده مقاومت ایران که رژیم را در هر محاکمه عادلانه‌ای تحت نظارت بین‌المللی شکست داده است، طبیعتاً از هر گونه ابتکار حقوقی واقعی استقبال می‌کند. مقاومت امیدوار است که تهران از محاکمات مضحک و ساختگی عبور کند و با مقاومت ایران وارد مقابله قانونی شود زیرا پس از آن مشخص خواهد شد که تروریستهای واقعی و ناقضان حقوق‌بشر چه کسانی هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efdd2809-ba5b-4ba4-8c6e-3f8a596d798d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات