728 x 90

رژیم آخوندی؛ رکوردار سرکوب با حراج سرمایه‌های ملی

رژیم آخوندی؛‌ رکوردار  سرکوب در ایران
رژیم آخوندی؛‌ رکوردار سرکوب در ایران

کارنامه یک‌سال گذشته از قیام مردم تحت ستم ایران نشان می‌دهد که دست کم بیش از ۵۰۰نفر از مردم معترض به‌ویژه جوانان و حتی نوجوانان کشته شده‌اند و این غیر از هزاران زندانی و آسیب دیده و صدها مجروح است. برآوردها حاکی است که دو سوم (۶۶درصد) کسانی که در اعتراضات در همه کشورهای جهان به‌قتل رسیده‌اند، ایرانی بودند!

«تحقیقات پایگاه داده‌های باز ایران نشان می‌دهد که در یک سال گذشته دست کم ۱۷۹ تظاهرات در ۸۴کشور رخ داده که به کشته شدن حداقل ۸۱۷نفر منجر شده است. از این میان سهم ایران ۵۳۷نفر است». آمارهای سازمان حقوق‌بشر ایران هم می‌گوید از این تعداد ۵۸نفر زن و ۶۸نفر کودک زیر ۱۸سال بودند.
به زبان دیگر بیش از ۱۶۰ تظاهرات در سایر نقاط جهان انجام شده است بدون این‌که کسی کشته شده باشد، چه رسد به‌قتل نوجوانان و کور کردن دختران جوان با شلیک عامدانه نیروهای سرکوبگر.

اما این سرکوب وحشیانه فاشیسم مذهبی که با شقاوت مثال زدنی صورت می‌گیرد تنها به‌خاطر حفظ حکومت و برقراری یک دیکتاتوری بی‌رحم نیست، بلکه منافع اقتصادی و بالا کشیدن اموال و سرمایه‌های همین مردم جوان از دست داده، یکی از مهمترین اهداف نظام ولایت فقیه است. ای کاش! فاشیسم حاکم بر ایران از الگوی نازی‌ها و پیراهن سیاهان ایتالیایی تبعیت می‌کرد و از راه گسترش تولید صنعتی، چرخ های جنگ خود را به کار می‌انداخت. اما نظام ولایت فقیه روی دریایی از نفت و گاز مملکت خوابیده است و منبع ارتزاقش فروش منابع ساکنان ایران به شیوه غارتگرانه است. این دست درازی به اموال مردم هم، وقیحانه رشد و پیشرفت نامیده می‌شود.

 

موتور نفتی در ماشین اقتصاد ایران

مرکز آمار ایران اعلام کرده است که رشد اقتصادی در بهار۱۴۰۲ نزدیک به ۸درصد رسیده است ولی به قیمت فروش نفت به ثمن بخس...

«بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور در بهار امسال به نزدیک ۸درصد رسید. عمده این رشد از ناحیه نفت بوده و رشد این بخش بیشترین سطح را در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصاد به ثبت رسانده است» (اقتصادنیوز۳مهر۱۴۰۲).

از اختلاف آمار بانک مرکزی که این رشد را ۶.۲ درصد اعلام کرده بود که بگذریم، آمار مشترک نشان می‌دهد بخش بدون نفت اقتصاد ایران در بهار امسال یک واحد درصد هم نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. بررسی‌های مرکز آمار نشان می‌دهد رشد اعلام شده در بخش صنعت «از مسیر نفت میسر شده است»

نگاهی به همان تبلیغات مربوط به رشد اقتصادی دولت دست‌نشانده خامنه‌ای حقایقی را بیان می‌کند که عمداً به حاشیه می‌رود.

 

ابعاد پنهان رشد اقتصادی ایران

«برخی اعضای تیم اقتصادی دولت اصرار دارند اقتصاد ایران به ریل توسعه و پیشرفت «بازگشته» است اما در همین آمار نکات بسیار ریز، جزیی و مهمی پنهان شده که نشان از بحران‌هایی جدی در چشم‌انداز پیش رو دارد» (اعتماد۳مهر۱۴۰۲). اقتصاددانان می‌دانند مهم‌ترین بخش تولید ناخالص داخلی، سرمایه‌گذاری یا همان، «تشکیل سرمایه ثابت» است. سرمایه‌گذاری، شرط لازم رشد اقتصادی است. در بهار امسال این شاخص فقط ۲درصد رشد کرده است. در حالی که در فصل آخر سال گذشته ۶.۷ درصد بوده است!

وانگهی در بهار سال۱۳۹۰، سرانه تشکیل سرمایه ثابت (سرانه) ۱۱.۳ میلیون تومان بوده و بهار۱۴۰۲به ۴.۳ میلیون تومان سقوط کرده است. آیا این یک موفقیت از نظر کسی است که در سفارت رژیم در نیویورک! شاخ و شانه می‌کشد؟! برای اقتصاد حاکم بر ایران به ازای یک واحد افزایش تولید، ۳.۵ واحد سرمایه لازم است. به همین میزان نیز برای جبران استهلاک، نیاز به سرمایه هست.

بی جهت نیست که حجت میرزایی اقتصاددان حکومتی می‌گوید: «در حال حاضر ما یکی از دوره‌های به‌شدت بی‌ثبات اقتصاد کلان را با شاخصهایی هم‌چون نرخ رشد نسبتاً پایین و پرنوسان، تورم بی‌سابقه و بسیار بالا تجربه می‌کنیم. نوسانات نرخ ارز هم از عواملی است که چشم‌انداز اقتصاد کلان را بسیار تیره و تار می‌کند» (اکو ایران۱مهر۱۴۰۲).

 

نانی که از دهان مردمان گرفته می‌شود

این همه در حالی است که مطابق گزارش مرکز آمار تورم رسمی به ۴۶.۱ درصد رسیده است. یعنی گوشت و شیر و پنیر و تخم‌مرغ از سفره مردم پر کشیده شد. شاهد آن گزارش جدید بانک جهانی درباره امنیت غذایی است. رژیم آخوندی در رتبه پنجم تورم مواد غذایی در جهان قرار گرفته است. تورم رسمی بالای ۴۰درصد و تورم مواد غذایی بالای ۶۰درصد در حالی است که دستمزد کارگران پایین‌تر از نصف هر عدد رسمی تورم است.

پس این حق مردم رنجدیده و مصیبت‌زده است که در برابر دیکتاتور خون‌ریز و مال مردم خور و فریبکار بایستند و کاخ ستمگران را ویران سازند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea7b6379-34c0-451e-961c-592c493d5284"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات