728 x 90

رویترز: نگرانی شدید آمریکا و متحدانش از حمله پهپادهای ایرانی به غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی در اوکراین

مانور نظامی رژیم
مانور نظامی رژیم

خبرگزاری رویترز در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۲۸مهر به‌نقل از ند پرایس؛ سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا از نگرانی آمریکا و متحدانش نسبت به استفاده از پهپادهای ارسالی رژیم ایران به روسیه در حمله به غیرنظامیان و زیرساختهای غیرنظامی در اوکراین خبر داد.
بر اساس این گزارش ند پرایس در بیانیه‌یی اعلام کرد: آمریکا، انگلستان و فرانسه در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل، موضوع انتقال پهپادهای ایران به روسیه را مطرح کردند.

وی افزود: «ما نگرانی شدید خود را در مورد خرید این پهپادها توسط روسیه از ایران ابراز کردیم. ما اکنون شواهد فراوانی داریم که نشان می‌دهد این پهپادها برای حمله به غیرنظامیان اوکراینی و زیرساخت‌های غیرنظامی حیاتی استفاده می‌شوند».
پرایس در ادامه اضافه کرد: «ما در استفاده از تحریم‌ها و سایر ابزارهای مناسب علیه همه کسانی که در این نقل و انتقالات مشارکت دارند تردید نخواهیم کرد».
این در حالی است که روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد سه چهره نظامی ارشد رژیم ایران از جمله محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح که به‌گفته مقام‌های اروپایی، نقش اساسی در همکاری دفاعی رژیم آخوندی با روسیه ایفا می‌کند را تحریم کند. این فهرست هم‌چنین حجت‌الله قریشی، مسئول تأمین و تحقیقات وزارت دفاع رژیم و سعید آقاجانی، فرمانده واحد پهپادی نیروی هوا‌فضای سپاه پاسداران را شامل می‌شود. .

 

واشنگتن پست در همین روز در گزارشی نوشت: آمریکا لاشه هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری ساخت ایران مورد استفاده روسیه در اوکراین را مشاهده کرده است.
چنین اطلاعاتی می‌تواند برای کمک به ایالات متحده و متحدان اوکراینی‌اش در شناسایی و در نهایت شکست این هواپیمای بدون سرنشین بسیار مهم باشد.
به گفته دو مقام آمریکایی، دولت ایالات متحده لاشه هواپیماهای بدون سرنشین ساخت ایران را که در اوکراین سرنگون شده‌اند، بررسی کرده است و بدین‌وسیله بینش خود را نسبت به هواپیمای بدون سرنشینی که روسیه در موجی از حملات انتحاری به زیرساخت‌های حیاتی کشور راه‌اندازی کرده است، عمیق‌تر می‌کند...
مقامات گفتند که این روند در گذشته برای مطالعه تسلیحات بکار گرفته شده توسط نیروهای مزدور نیابتی ایران در درگیریها در خاورمیانه نیز انجام شده است...
یک مقام اوکراینی گفت: پهپادهای ساخت ایران از سه پایگاه نظامی روسیه در کریمه و یک موقعیت دیگر در بلاروس پرتاب می‌شوند...
نیت ایوانز، Nate Evans سخنگوی هیأت نمایندگی آمریکایی در سازمان ملل در بیانیه‌یی گفت: شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه جلسه پشت درهای بسته برگزار کرد تا «یک جلسه توجیهی متخصص... درباره شواهد اخیر مبنی بر این‌که روسیه پهپادهای ایرانی را که در جنگ با اوکراین استفاده می‌کند به‌طور غیرقانونی تهیه کرده است» برگزار کرد.
در این بیانیه قید شده است این پهپادها با نقض آشکار مفاد قطعنامه توافق هسته‌یی ایران با قدرتهای جهانی از ایران به روسیه منتقل شدند...
ایوانز گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که این اولین گفتگو در سازمان ملل در مورد نحوه پاسخگو کردن ایران و روسیه به‌دلیل عدم رعایت تعهدات مشخص شده شورای امنیت سازمان ملل باشد»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21d8df09-126b-4fc2-8e9e-9ed415f6cf15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات