728 x 90

رویترز: نمایندگان انگلستان و فرانسه هشدار دادند که عوامل خارجی می‌تواند توافق هسته‌یی ایران را از مسیر خارج کند

مذاکرات اتمی در وین
مذاکرات اتمی در وین

همزمان با اعلام توقف مذاکرات اتمی قدرتهای جهانی با رژیم ایران توسط جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبرگزاری رویترز۲۰ اسفند  نوشت: نمایندگان انگلستان و فرانسه [در مذاکرات وین] هشدار دادند که عوامل خارجی می‌تواند توافق هسته‌یی ایران را از مسیر خارج کند.

رویترز افزود: نمایندگان ارشد انگلستان و فرانسه روز جمعه اعلام کردند که عوامل خارجی که مذاکرات هسته‌یی ایران را به تعویق انداخته است باید طی چند روز آینده حل شود و هشدار دادند که در غیراین صورت مذاکرات احتمالاً از هم می‌پاشد.
استفانی القاق نماینده انگلستان در توئیتر نوشت: «از این‌که گفتگوهای وین متوقف شده است عمیقاً ناراحت هستم. توافق منصفانه و جامع آماده برای انعقاد روی میز است ایران و آمریکا سخت کار کرده‌اند تا مسائل نهایی را حل و فصل کنند. E۳ (سه کشور اروپائی) هم‌اکنون آماده انعقاد این توافق هستند. عوامل خارجی باید در چند روز آینده حل و فصل شوند یا این‌که توافق احتمالاً از هم می‌پاشد».
نظرات او در یک توئیت جداگانه توسط همتای فرانسوی او فیلیپ اررا Philippe Errera منعکس شد.


رویترز در خبری دیگر افزود: وزارت‌خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که مذاکره‌کننده آمریکایی رابرت مالی و تیمش پس از توقف مذاکرات برای دستیابی به توافق هسته‌یی ایران، برای رایزنی به واشنگتن بازگشته‌اند.
ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده هم‌چنان معتقد است که توافق بالقوه برای بازگشت به توافق هسته‌یی ایران نزدیک است، اما گفت که باید در مکانهایی مانند تهران و مسکو تصمیم‌گیری شود.

خبرگزاری فرانسه در همین زمینه نوشت: دیپلمات اروپایی گفته است اگر روسیه توافق هسته‌یی ایران را بلوکه کند، «گزینه‌های دیگری» امکانپذیر است. یک دیپلمات اروپایی روز جمعه گفت: اگر روسیه هم‌چنان مانع پیشرفت در جهت احیای توافق ۲۰۱۵ گردد، گزینه‌های دیگری باید کشف شود.
این دیپلمات گفت: «اگر بلوکه کردن روسیه تأیید شود که قطعی [نهایی] است، ما موظف خواهیم بود گزینه‌های دیگر را بررسی کنیم».

او خواست نامش علنی نشود و گفت که طرفهای مذاکره‌کننده نمی‌خواهند در شرایطی رها شوند که روسیه «توافق را به گروگان می‌گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43682fc8-cd29-42cc-8c15-3b414a909b36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات