728 x 90

سنگسار,

اعدام و سنگسار در ایران

-

اجرای تئاترهای خیابانی در دروازه براندنبورگ برای اعتراض به قتل عام و سنگسار
اجرای تئاترهای خیابانی در دروازه براندنبورگ برای اعتراض به قتل عام و سنگسار
در ایران زنان سنگسار می‌شوند، نوجوانان به چوبه‌دار سپرد می‌شوند و زندانیان در انظار عمومی اعدام می‌گردند. در گزارشی از تلویزیون سی.ان.ان این‌طور آمده است:
بنا‌به گفته عفو بین‌الملل در سال 2009 رژیم ایران 388نفر را اعدام کرده است و از اوایل امسال تاکنون نیز 180نفر را اعدام نموده است. عفو بین‌الملل می‌گوید براساس آمار وحشتناک سال گذشته در ایران، یک اعدام از طریق سنگسار و 14اعدام در انظار عمومی صورت گرفته است. هم‌چنین 77تن در اعدامهایی که به‌صورت دستجمعی صورت گرفته، قربانی شده‌اند. علاوه بر این، 5نوجوان که در هنگام اعدام زیر 18سال سن داشتند، اعدام شده‌اند. عفو بین‌الملل می‌گوید رژیم ایران افراد را بدلایل سیاسی اعدام می‌کند و آنها شاهد افزایش تعداد زیاد اعدامها در روزها و هفته‌های بعد از انتخابات در ژوئن 2009بوده‌اند. عفو بین‌الملل می‌گوید 112نفر تنها در ماه ژوئن 2009 اعدام شدند.
سی.ان.ان در ادامه این گزارش به مجازات سنگسار در ایران می‌پردازد. برنارد هانری لوی، فیلسوف و اندیشمند فرانسوی، درباره مجازات سنگسار می‌گوید: مرد را تا کمر در خاک دفن می‌کنند اما زنان چنین شانسی ندارند، تا زیر گردن دفن می‌شوند. گروهی از مردان اطراف آن جمع می‌شوند و آن را سنگسار می‌کنند با سنگ هایی که نباید زیاد بزرگ باشد تا قربانی تا حد ممکن زجر بکشد. سنگ نباید آنقدر کوچک باشد که فرد را نکشد. آنها هدفگیری می‌کنند و آنقدر می‌زنند تا صورت زن را له کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6201922-80ed-43f5-bf57-5a2b00186531"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات