728 x 90

رویترز: فرانسه دربها را برای اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به روی ایران باز نگه می‌دارد

وزارت خارجه  فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

فرانسه اعلام کرد که مشغول رایزنی با متحدانش در مورد چگونگی واکنش به «عدم همکاری» حکومت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

نشنال پست به نقل از خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۳آبان نوشت: پس از این‌که تهران گفت در پایان نوامبر به مذاکرات هسته‌یی با قدرتهای جهانی بازمی گردد، فرانسه روز پنجشنبه گفت، هم‌چنان می‌تواند با شرکای خود علیه ایران در نشست آتی هیأت ناظر هسته‌یی سازمان ملل وارد عمل شود.

پس از این‌که تهران با تمدید نظارت بر برخی فعالیت های هسته‌ ای موافقت کرد و از رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گفتگو درباره موضوعات کلیدی باقی مانده، دعوت نمود، قدرتهای غربی در ماه سپتامبر برنامه ها در مورد صدور قطعنامه انتقادی به ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را لغو کردند.

 

رویترز افزود: کشورهای غربی به‌طور فزاینده‌ای، از این‌که ایران به‌طور کامل به توافق نظارتی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند نیست، و به نقض توافقنامه ۲۰۱۵ خود ادامه می‌دهد و هنوز اجازه نداده گروسی برای گفت و گوهای سطح بالا که در سپتامبر وعده داده شده بود به تهران بیاید، ناامید شده‌اند. رژیم ایران هم‌چنین به سؤالات باقی مانده در مورد فعالیت‌های هسته‌یی گذشته به درستی پاسخ نداده است.

آنه-کلر لگندر سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در نشستی خبری خود تصریح کرد: ایران باید بدون تأخیر گفتگو و همکاری با آژانس را برای پیشرفت در موضوعات باقی مانده از سر بگیرد.
آنه -کلر لگندر در ادامه افزود: ما به همراه شرکای خود، به‌دقت به‌دنبال حصول اطمینان از پایبندی رژیم ایران به تعهداتش هستیم و رایزنیها میان شرکا در مورد نحوه پاسخ‌دهی به اقدامات رژیم ایران در صورت عدم همکاری با آژانس ادامه دارد.

شایان یادآوری است که این اظهارات یک روز پس از آن بیان می‌شود که، معاون وزیر خارجه رژیم آخوندی تاریخ دقیق بازگشت این رژیم به مذاکرات احیای برجام را اعلام کرده است.
نشست بعدی شورای حکام قرار است در اواسط ماه آبان و پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌یی برگزار شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb34417c-d1e1-4e57-b5f4-6387efdf6b55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات