728 x 90

رویترز: رژیم ایران تاکتیکهای صدور نفت و مقصد نفت‌کشهایش را تغییر داده است

کاهش صادرات نفت رژیم ایران
کاهش صادرات نفت رژیم ایران

معاون رئیس سازمان بنادر رژیم ایران در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا در اشاره به ترفندهای رژیم برای دور زدن تحریم‌ها گفت: «تاکتیکهای ما در صدور نفت تغییر کرده است همچنین مقصد نفتکشهای ما نیز تغییراتی کرده است».

وی افزود: «نمی‌توان نفی کرد که بارگیری نفت و سایر کالاها در مقایسه با گذشته سقوط کرده است، اما بارگیری نفتکشها در بنادر ما متوقف نشده است».

خبرگزاری رویترز شنبه ۲۸اردیبهشت ضمن اعلام این خبر افزود: صادرات نفت ایران از زمان اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا بسیار مبهم است. تهران دیگر آمار تولید خود را به اوپک گزارش نمی‌کند و هیچ اطلاعات روشنی از میزان صادرات در دست نیست. با این وجود بر اساس اطلاعات نفتکشها و اظهارات منابع صنعتی صادرات نفت ایران به زیر ۵۰۰هزار بشکه در روز و یا حتی کمتر سیده است.

 

یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۷اردیبهشت در پاسخ به سؤال خبرگزاری رویترز در مورد نفتکش رژیم ایران که گفته شده مشغول خالی کردن نفت در چین است، گفت:‌ ایالات متحده هر گونه نقض‌ تحریم‌های ایران را بررسی کرده و برخورد جدی نشان خواهد داد.

خبرگزاری رویترز یک روز پیش‌تر گزارش داده بود یک نفتکش حامل نفت ایران در نزدیکی شهر «ژوشان» در چین مشغول تخلیه بار خود است.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد آمریکا تمامی تحریم‌ها از جمله تحریم‌های نفتی و پتروشیمی ایران را به‌طور جدی دنبال می‌کند. رویترز در گزارش خود نوشته این سخنگو حاضر به دادن جزئیات بیشتر نشده است.

 

خبرگزاری رویترز ۲۶ اردیبهشت ۹۸ گزارش داده بود:‌ بر اساس آمار رد کشتی‌ها در ریفینتیو آیکون، نفتکش ایرانی مارشال زٍد حامل نفت ایران، تحریم‌های آمریکا را نقض و محموله‌یی را داخل انبارهایی نزدیک شهر چینی ژوشان تخلیه کرد.

نفتکشها، نفت ایران را بعد از سفری ۵ماهه در بندر چین تخلیه می‌کنند.

این منبع افزود: رویترز در ۲۰مارس گزارش کرد ترتیباتی داده شده بود که میزانی از نفت ایران با استفاده از اسناد تقلبی که مبدأ محموله‌ها را پنهان می‌کردند، تحریم‌های آمریکا را دور بزنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9505501b-569b-42ac-a2fc-c98813d6085c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات