728 x 90

رویترز: در حمله رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان، از موشک کروز استفاده شده است

حمله رژیم ایران به تاسیسات نفتی عربستان سعودی
حمله رژیم ایران به تاسیسات نفتی عربستان سعودی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت هیچ شکی وجود ندارد که رژیم ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است و هیچ کاندید دیگری برای این کار وجود ندارد.

رویترز افزود: ‌شواهد جز نشاندهنده مسئولیت رژیم ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان نیست.

مقامهای آمریکا گفتند: مقامهای سعودی گفته اند علائمی را دیده اند که موشک های کروز در حمله به تأسیسات نفتی مورد استفاده قرار گرفته اند.

مقامهای آمریکایی گفتند شواهدی دیگری در دست دارند که نشان می دهد، اینکه حوثی ها مسئولیت حمله را پذیرفته اند هیج اعتباری ندارد و شواهد و مدارک را در روزهای آینده علنی خواهیم کرد.

 

این مقام آمریکایی که خواست ناشناس بماند گفت حداقل ۱۹ نقطه در دو تأسیسات انرژی عربستان سعودی  هدف قرار گرفته اند که شواهد نشان میدهد که منطقه مورد حمله در غرب، شمال غربی اهداف بوده که درجهت ایران است و نه از جانب جنوب که یمن  قرار دارد.

 

آسوشیتدپرس در همین رابطه نوشت: مقامهای آمریکایی می گویند عکس ها ی ماهواره ای  نشان میدهد حملات به تاسیسات  نفتی عربستان سعودی  از جهت ایران می باشد تا این که از جانب یمن بوده باشد.

مقامهای ارشد آمریکا با استناد به ارزیابی های اطلاعاتی شامل تصاویر ماهواره ای می گویند:  رژیم ایران مسئول حملات شنبه علیه زیرساخت های نفتی کلیدی عربستان سعودی بوده است

دولت آمریکا  تصاویر ماهواره ای را منتشر کرده  که نشان می دهد حداقل ۱۹ نقطه در دو تأسیسات انرژی عربستان سعودی  هدف قرار گرفته اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b232605-9d5c-4608-8107-a5e3ff8b547f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات