728 x 90

رویترز: ابراز نگرانی آمریکا نسبت به تشدید خطر درگیری در خاورمیانه

جان کربی
جان کربی

رویترز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه دهم مرداد به‌نقل از جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید نوشت: «واشنگتن یک درگیری همه‌جانبه در منطقه را قریب‌الوقوع یا اجتناب‌ناپذیر نمی‌بیند و تلاش می‌کند از وقوع آن جلوگیری کند».

کربی در یک نشست روزانه در واشنگتن گفت: «وقتی شما رویدادهایی دارید رویدادهای دراماتیک، رویدادهای خشونت‌آمیز ناشی از هر بازیگری قطعاً کار دستیابی به آن نتیجه را آسان‌تر نمی‌کند».
جان کربی در ادامه سخنانش که رویترز آنرا منتشر کرد گفت: ایالات متحده هم‌چنان معتقد است که یک فرآیند معقول برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس برای پایان دادن به بیش از ۹ماه درگیری بین اسراییل و حماس در نوار غزه وجود دارد. ما هیچ نشانه‌ای ندیدیم که این روند به‌طور کامل از بین رفته باشد. ما هنوز معتقدیم که توافق روی میز ارزش پیگیری دارد».

وی افزود: ما هنوز معتقدیم که توافق روی میز ارزش پیگیری دارد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، در مراسمی در سنگاپور، از پرسش درباره قتل هنیه چشم‌پوشی کرد و گفت که توافق آتش‌بس در غزه کلیدی برای جلوگیری از درگیریهای منطقه‌ای گسترده‌تر است. او به کانال نیوز آسیا گفت که ایالات متحده نه از این قتل آگاه بوده و نه در آن دخالت داشته است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01325885-b6cb-4d62-a0d6-1641ea7147ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات